حادثۀ فرودگاه نیویورک و اختلاف مصر و اردن

حادثۀ فرودگاه نیویورک و اختلاف مصر و اردن
چهارشنبه 16 مهر 1393 - 17:26

انتشار خبر خطای یک خلبان مصری هواپیمایی اردن که باعث برخورد دو فروند هواپیمای مسافری در فرودگاه "جان اف کندی" آمریکا شد، واکنش سندیکای خلبانان غیر نظامی مصر را برانگیخت.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، سندیکای خلبانان غیر نظامی مصر درباره خبر منتشره در یکی از پایگاه های اینترنتی در خصوص این که یکی از خلبانان مصری شرکتی اردنی عامل برخورد دو فروند هواپیما در فرودگاه "جان اف کندی" نیویورک بوده است، توضیح خواست.

سندیکای مزبور این درخواست را از سازمان هواپیمایی غیرنظامی کشور اردن، "خطوط هواپیمایی سلطنتی اردن" و سندیکای خلبانان غیر نظامی اردن مطرح کرد.

سندیکای خلبانان غیر نظامی مصر، با صدور بیانیه ای اعلام کرد: خلبانان مصری فعال در خطوط هواپیمایی سلطنتی اردن توسط سازمان هواپیمایی غیر نظامی اردن انتخاب و گزینش می شوند.

در این بیانیه آمده است: خلبانان مصری شاغل در شرکت اردن ضمن اعتراض به این خبر، از مسؤولان اردنی درباره نحوه اطلاع رسانی درباره حادثه و جزییات آن توضیح خواستند.

هواپیمای اردنی در مسیر حرکت به سمت باند پرواز، با هواپیمای شرکت دلتا که در محوطه فرودگاه متوقف بود، برخورد کرد و خساراتی به آن وارد شد.

بیانیه شرکت هواپیمایی اردنی به رسانه های گروهی این کشور حاکیست، در این حادثه به مسافران و خدمه پرواز آسیب وارد نشد و تمام مسافران که در یک فروند هواپیمای ایر باس 340 از نیویورک عازم امان، پایتخت اردن بودند، به سلامت هواپیمای حادثه دیده را ترک کرده اند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها