طرح آمریکا برای ایجاد پایگاه نظامی در"بغداد" فاش شد

طرح آمریکا برای ایجاد پایگاه نظامی در
چهارشنبه 16 مهر 1393 - 19:55

کمیسیون امنیت و دفاع در مجلس عراق، روز چهارشنبه فاش کرد که دولت آمریکا به بهانه مبارزه با داعش، در پی ایجاد پایگاه‌های نظامی آمریکایی در بغداد است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "ماجد الغراوی" عضو کمیسیون پارلمانی امنیت و دفاع تاکید کرد: ائتلاف بین المللی مبارزه با داعش به سرکردگی آمریکا، قادر است، سازمان داعش را در مدت چند روز محو و نابود کند، زیرا آنان علاوه بر سازمان های اطلاعاتی قدرتمند و سلاح های نابودگر، از تجهیزاتی در جنگنده های خود برخوردارند که می توانند اهداف را شناسایی و رصد کرده و از مسافت دور هدف قرار دهند.

وی افزود: اظهارات "لئون پانتا" وزیر دفاع سابق آمریکا، دربارۀ دشوار بودن جنگ با داعش، جوک ِ آمریکایی جدیدی است که هدف از آن امتیازگیری از دولت عراق و ایجاد پایگاه نظامی آمریکایی در بغداد است.

الغراوی در ادامه گفت: واشنگتن سعی دارد از دولت حیدرالعبادی امتیاز بگیرد و او را به امضای توافقنامه امنیتی و سیاسی و ایجاد پایگاه های نظامی آمریکایی در عراق وادار کند تا به این وسیله بتواند بر تمام منطقه مسلط شود.

این نماینده مجلس عراق با بیان این که همه می دانند داعش، سازمانی ساختۀ آمریکا و رژیم صهیونیستی است، خاطر نشان کرد: آمریکا و ائتلاف بین المللی، عراقی ها را به بهانه مبارزه با داعش به بازی گرفته اند.

لئون پانتا وزیر دفاع سابق آمریکا، سه شنبه 15 مهر، جنگ با داعش را دشوار دانست و ارزیابی کرد که این جنگ 30 سال طول بکشد.

26

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها