مقتدی صدر: مناطق آزاد شده تحویل ارتش می شود

مقتدی صدر: مناطق آزاد شده تحویل ارتش می شود
جمعه 18 مهر 1393 - 20:09

مقتدي صدر رهبر جريان صدر از آمادگي خود براي تحويل مناطق آزاد شده از تروريست ها به ارتش عراق در طول 15 روز خبر داد.

به گزارش پايگاه خبري شبكه العالم، مقتدي صدر در بيانيه اي اعلام کرد: ما آماده ادغام افراد مخلص صرف نظر از گرايش مذهبي يا وابستگي آنها به صفوف ارتش عراق براي محافظت از مناطق مقدس هستيم؛ وظيفه ما است كه نقش ارتش همان نقش تاثيرگذار ميداني باشد.

وي تصريح كرد: مهمتر از آن بايد مرزهاي كشور و سازمان هاي اطلاعاتي آن مستحكم و تقويت شود و تلاش براي آزاد سازي استان نينوا از مشكلات تروريسم صورت گيرد.
مقتدي صدر از دولت جديد خواست كه اجازه ندهد دخالت آمريكا و ائتلاف آن يك شكاف را براي گسست عراق ايجاد كند زيرا آنها (آمريكايي ها) خير و خوبي عراق را نمي خواهند.

وی تصریح کرد: همگان باید بدانند که وجود نیروهای متجاوز و اقدامات نظامی آنها در داخل خاک عراق و حریم هوایی آن ایجاب می کند که ما در این جنگ دخالت نکنیم. اما عدم دخالت ما بعد از تحویل ممناطق آزاد شده به ارتش عراق است که باید زمام امور را در دست بگیرد.

ناصر الساعدی امام و خطیب جمعه مسجد کوفه امروز جمعه گفت: ائتلاف ضد داعش قصد اشغال دوباره عراق را دارد و ترکیه با مواضع حمایت از تروریسم خود شناخته شده است و کشورهایی که قصد ورود زمینی به کشور را داشته باشند، با مقاومتی مسلحانه مواجه خواهند شد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها