احتمال حمله داعش به غرب، با ویروس ابولا

احتمال حمله داعش به غرب، با ویروس ابولا
جمعه 18 مهر 1393 - 21:01

یک کارشناس نظامی آمریکایی درباره خطر استفادۀ داعش از انتحاری های دچار ویروس "ابولا" به عنوان بمب بیولوژیک ضد کشورهای غربی هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کاپیتان "آل شمکاوس" استاد امور امنیت ملی در دانشگاه جنگ نیروی دریای آمریکا با انتشار گزارشی در روزنامه انگلیسی "دیلی میل" هشدار داد: ممکن است داعش از ویروس ابولا به عنوان بمب بیولوژیک برای حملات انتحاری استفاده کند و این ویروس را در کشورهای غربی منتشر کند.

وی افزود: شخص مبتلا به این ویروس، حامل بیماری خواهد بود و برای استفاده از این بیماری به عنوان بمبی بیولوژیک، نیاز چندانی به هوش سرشار برای انتقال این بیماری نخواهد داشت.

به نوشته دیلی میل، "آنتونی گیلز" استاد دانشگاه در انگلستان، با تایید این نظریه خاطر نشان کرد: عناصر داعش، به عملیات انتحاری و کشتار دیگران ایمان دارند و به این ترتیب، انجام چنین عملیاتی آسان خواهد بود.

بیماری ابولا (EVD) یا تب خونی ابولا (EHF) یکی از بیماری های انسانی است. در حال حاضر، کشورهای آفریقایی دچار این ویروس شده اند. پیامدهای این بیماری مرگبار، دو روز تا حداکثر سه هفته پس از ابتلا به ویروس از طریق تب، التهاب گلو، دردهای عضلانی و سردرد آشکار می شود و با اسهال و استفراغ و کم کاری کبد و کلیه ادامه می یابد و به عوارضی نظیر خون ریزی منتهی می شود.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها