تصاویر؛ زد و خورد نمایندگان پارلمان مغرب در جلسه افتتاحیه!

تصاویر؛ زد و خورد نمایندگان پارلمان مغرب در جلسه افتتاحیه!
شنبه 19 مهر 1393 - 18:37

دقایقی پس از سخنان پادشاه مغرب در جلسه افتتاحیه دوره جدید فعالیت پارلمان این کشور، صحن این مجلس صحنه درگیری لفظی و فیزیکی میان نمایندگان معروف دو حزب "استقلال" و "اصالت و تمدن" بود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، این درگیری ها کمتر از یک ساعت پس از آغاز دور جدید پارلمان مغرب با سخنرانی محمد ششم پادشاه مغرب روی داد.

شاه مغرب دراین سخنرانی به شدت از فعالیت های حزبی در مغرب انتقاد کرد و گفت: فعالیت های احزاب در مغرب، خواسته های شهروندان را تحقق نمی بخشد و در سطح خواسته های آنان نیست.

اما دقایقی کوتاه پس از این سخنان پادشاه، در یک درگیری فیزیکی که شدت آن در تاریخ فعالیت پارلمان مغرب بی سابقه بود، یک نماینده وابسته به فراکسیون حزب مخالف " اصالت و تمدن " انگشت یک نماینده دیگر از حزب مخالف استقلال را درمقر پارلمان در رباط پایتخت مغرب گاز گرفت!

 این درگیری که در ابتدا یک مشاجره و بحث سیاسی بود، به درگیری فیزیکی کشیده شد. این حادثه درجریان نشست فراکسیون های احزاب مخالف در پارلمان مغرب روی داد که به منظور هماهنگی مواضع ضد دولت برگزار شد و حمید شباط رهبر حزب استقلال – بزرگ ترین حزب مخالف – به " عزيز اللبار " نماینده حزب اصالت و تمدن مغرب ، عید را تبریک گفت و او در واکنش به پیام تبریک خطاب به او گفت "ای دزد که شهر فاس را فروختی! خدا جزایت را بدهد!"

منظور وی از این عبارت، اشاره به شهردار شدن رهبر حزب استقلال در شهر فاس در مرکز مغرب بود.

 تلاش های دیگر نمایندگان برای جدا کردن عبدالقادر الکیحل وابسته به حزب استقلال از پارلمان مغرب و رهبر شبییه الحزب و میان عبدالعزیز اللبار عضو فراکسیون حزب اصالت و تمدن مغرب نتیجه بخش نبود و درگیری دقایقی ادامه یافت.

 

 

پربیننده ترین خبرها