فروپاشی روحیه تروریست‌ها در غوطه شرقی

فروپاشی روحیه تروریست‌ها در غوطه شرقی
شنبه 19 مهر 1393 - 23:05

العالم - گزارش های میدانی از استان ریف دمشق، از شکست‌های پی‌درپی گروه‌های تروریستی در منطقه راهبردی "الملیحه" در غوطه شرقی حکایت دارد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، گروهک تروریستی موسوم به "جبهه اسلامی" به عنوان یکی از مهم ترین گروه هایی که با ارتش سوریه در حومه دمشق می جنگد، حدود 800 نفر از نیروهای خود را در درگیری های شدید با نظامیان سوری از دست داده و در این عملیات، منطقه راهبردی الملیحه آزاد شده و گروه های تروریستی نتوانستند به خانواده های عناصر خود درباره کشته شدن نیروهایشان و یا خارج کردن اجساد آنها از منطقه درگیری خبر بدهند.

در حال حاضر ارتش سوریه درحال پیشروی در محور جوبر – زملكا – عين ترما است و سلطه خود را بر منطقه عدرا العمالية و عدرا البلد در استان ریف دمشق گسترش داده و این مساله، مخفیگاه "زهران علوش " در دوما را در معرض تهدید و تصرف از سوی نیروهای سوریه قرار داده است.

آنچه وضعیت را برای تروریست ها فاجعه بار تر می کند، شکست نیروهای آنان در مناطق شمالی الغوطه به دنبال پیشروی ارتش سوریه و به دست گرفتن کنترل مناطق "عدرا العمالية" و "عدرا البلد" است.

این پیشروی، نیروهای ارتش سوریه را در خط تماس مستقیم با روستاهای غوطه شمالی و نیز مخفیگاه تروریست ها در دوما قرار داده و این مساله وضعیت آنان را فجیع تر کرده است.

مساله دیگر، پیشروی ارتش سوریه و به دست گرفتن کنترل "تل صوران" و "مزارع الريحان" در مجاورت "تل الكردی" است که با دوما فاصله دارد و ارتش سوریه فقط 13 کیلومتر از این مخفیگاه فاصله دارد.

پیشروی های ارتش سوریه تهدیدی عمیق برای عناصر تروریست بشمار می رود به حدی که سرکردگان آنان را به برگزاری نشستی جنجالی وادار کرد و عناصر تروریست را نیز برآن داشت که درصدد تهیه طرح هایی برای مقابله با پیشروی ارتش سوریه برآیند.

این درشرایطی است که اختلافات عمیقی در صفوف تروریست ها درخصوص پذیرش مسئول شکست های آنان به وجود آمده است.

شکست ها و تلفات تروریست ها در سوریه در سایه پیشروی های ارتش این کشور رو به افزایش است، به ویژه تحولات محورهای جوبر که شکست های عناصر مسلح به تدریج از آن جا آغاز شد و با ادامه حملات ارتش سوریه مواضع خود را از دست دادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها