افزایش فعالیت های تروریستی القاعده در یمن

افزایش فعالیت های تروریستی القاعده در یمن
يکشنبه 20 مهر 1393 - 12:24

صنعا (العالم) در پی افزایش عملیات تروریستی القاعده در جنوب و شمال یمن، وانفجار بمب در مسیر گشتی نظامیان نزدیک شهر شبام در منطقه حضرموت واقع در جنوب شرق این کشور، دو سرباز کشته وچندین نفر زخمی شدند.

خبرنگار شبکه العالم روز یکشنبه از صنعا گزارش داد، این عملیات تروریستی دو روز پس از انفجار در میدان التحریر صنعا، انجام شد که گروه انصار الشریعه وابسته به القاعده مسوولیت آن را برعهده گرفت و هدف از آن را حمله به جنبش انصارالله و ممانعت از فعالیت هایش اعلام کرد.
"محمد الجنید " عضو شورای سیاسی جنبش انصار الله در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: خطرات این حملات برای فرایند سیاسی کلی کشور و جنبش انصار الله یکسان است و همه مردم یمن، ارتش، انصارالله و همه گروه ها را هدف قرار داده است.
برخی کارشناسان، افزایش نگران کننده فعالیت های سازمان القاعده را با متغیرهای سیاسی اخیر بی ارتباط نمی دانند و تاکید می کنند که اینگونه اقدامات به ضرر منافع همه گروه های یمنی است و این نابسامانی ها موجب شد که جنبش انصار الله به عنوان یکی از گروههای اصلی مطرح شود.
"محسن خصروف" تحلیگر سیاسی و امنیتی در گفت وگو با خبرنگار العالم اظهار داشت: همه گروه های سیاسی باید به فرایند سیاسی و نتایج مذاکرات ملی پایبند باشند.
همه بیانیه های بین المللی، منطقه ای و داخلی، کشتار میدان التحریر را محکوم کرده و بر ضرورت تسریع فرایند انتقال سیاسی و اجرای توافقنامه امضا شده میان جنبش انصارالله و حکومت یمن تاکید دارند.
جنبش انصارالله، کمیته های مردمی خود را برای مقابله با اختلالات امنیتی متمرکز و اعلام کرده است که اولویت طرح هایش، حمایت از دولت و نهادهای دولتی در مبارزه با تروریسم و مقابله با بحرانهای امنیتی است.
علی الذهب خبرنگار شبکه العالم در صنعا گزارش داد: با افزایش بحرانهای امنیتی و اقدامات و تهدیدهای تروریستی و با توجه به ضعف ساختار سیاسی، یمن وارد مرحله بسیار حساسی شده است.

10/11- TOK

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها