حملات آمریکا علیه داعش در کوبانی، بی تاثیر است

حملات آمریکا علیه داعش در کوبانی، بی تاثیر است
يکشنبه 20 مهر 1393 - 15:19

اخبار و گزارش های رسیده از شهر عین العرب سوریه (کوبانی) از درگیری های شدید مبارزان کُرد با عناصر تروریستی داعش و بی تاثیری حملات هوایی آمریکا و ائتلاف تحت فرمان این کشور حکایت دارد.

به گزارش روز یکشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، طی دو روز گذشته هفت حمله هوایی از سوی ائتلاف آمریکا، علیه مواضع داعش در شهر عین العرب صورت گرفته است اما مانع از افزایش حملات این گروه تروریستی به شهر نشده و درگیری های شدید همچنان ادامه دارد.
گروه "حفاظت از مردم سوریه" ( YPG)  در بيايه ای اعلام کرده است، بمباران های هوايی نيروهای ائتلاف اگر چه ضربات سنگينی به نيروهای داعش وارد کرده، اما طی دو روزگذشته اين حملات چندان موثر نبوده است.
گزارش های رسیده از شهر عین العرب (کوبانی) بیانگر ادامه درگیری های شدید مبارزان کُرد با عناصر تروریستی داعش برای دفاع از این شهر است.
گفته می شود که دود ناشی از حملات شدید داعش به شهر عین العرب (کوبانی) از مرزهای ترکیه قابل مشاهده است.
تروریست های داعش حملات خود را به تنها گذرگاه باقیمانده بین شهر عین العرب و ترکیه متمرکز کرده اند ولی با توجه به مقاومت مبارزان کُرد تاکنون نتوانسته اند بر آن تسلط یابند.
مبارزان کُرد شهر عین العرب سوریه (کوبانی) بر این مساله واقف هستند که سیطره داعش بر این گذرگاه به معنی سقوط شهر و تسلط داعش بر آن خواهد بود به همین دلیل تمام توان خود را برای حفظ آن به کار گرفته اند. زنان و مردان این شهر سوگند یاد کرده اند که به عناصر داعش اجازه ندهند وارد شهر شوند.
ترکیه که با وجود درخواست های بین المللی، از کمک به مردم تحت محاصره شهر عین العرب (کوبانی) جلوگیری کرده، مرزهای خود را بسته و تانک هایش را بدون هیچ حرکتی، نزدیک عین العرب مستقر کرده است.  کردهای ترکیه آنکارا متهم می کنند که از دشمنانشان حمایت می کند. این نگرانی وجود دارد که در صورتی که عناصر داعش بر شهر تسلط یابند ساکنان آن قتل عام شوند.
تروریست های داعش برای نفوذ به مواضع مبارزان کُرد به حملات انتحاری روی آورده اند، در یکی از این حملات ابو محمود تونسی در منطقه موسوم به مربع امنیتی در شهر عین العرب دست به انتحار زد. این منطقه مقر اصلی پلیس و نهادهای امنیتی و زندان شهر بود.
این انفجار سبب شد که داعش بر ساختمان دولت محلی، شهرداری و مقر دو حزب اتحاد دموکراتیک و حزب دموکرات کردی- سوری تسلط یابد.
در همین حال يک گروه ناظر حقوق بشر سوريه گفته است: اگر ترکيه مرزهای خود را برای ارسال کمک نظامی و نيرو به مدافعان کوبانی باز نکند، مبارزان کُرد مدافع کوبانی شکست خواهند خورد.
از 26 روز پیش تا کنون شهر کُرد نشین عین العرب سوریه (کوبانی) تحت محاصره و حملات شدید گروه تروریستی داعش قرار دارد و مبارزه و دفاع همه جانبه مردم این شهر از سقوط آن جلوگیری کرده است.
گفته می شود که گروه تروریستی داعش مجهز به سلاح های پیشرفته چون توپخانه، تانک و موشک هستند و با ورود به بخش هایی از شهر عین العرب (کوبانی) مبارزان کُرد به درگیری خیابانی با آنان برخاسته اند.
داعش از سه جهت شامل جبهه شرقی،‌ جنوبی و غربی در شهر عین العرب (کوبانی) در صدد پیشروی و تحکیم مواضع خود است و تنها راه تامين کمک به  مبارزان و مدافعان این شهر از طرق شمال و مرز ترکيه است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها