رقیب خطرناک عربستان در تولید نفت

رقیب خطرناک عربستان در تولید نفت
دوشنبه 21 مهر 1393 - 11:12

روزنامه انگلیسی تایمز تأکید کرد که آمریکا به صدرنشینی عربستان در جدول بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان پایان می دهد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، " تیم وِب " کارشناس مسائل انرژی در مطلبی در روزنامه تایمز خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود که آمریکا این هفته به بزرگترین تولید کننده نفت در جهان تبدیل شود و برای اولین بار در 20 سال گذشته به صدرنشینی عربستان در جدول بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان پایان دهد.
استخراج روزافزون نفت و گاز در آمریکا باعث افزایش تولیدات نفتی از 8 میلیون بشکه در روز در سال 2011 به 12 میلیون بشکه در روز شده است. 
این کارشناس امور انرژی تأکید کرد، افزایش تولیدات نفتی آمریکا همچنین مانع افزایش بی رویه بهای نفت در سال های گذشته شده است زیرا تولیدات نفتیِ روزافزون آمریکا کاهش تولیدات نفتی برخی از کشورها به خصوص لیبی را جبران کرد.
این روزنامه انگلیسی افزود : پیش بینی می شود که آژانس بین المللی انرژی در گزارش ماه سپتامبر خود آمریکا را به عنوان بزرگترین تولیدکننده نفت در جهان اعلام کند .
تایمز نوشت : تولیدات نفتی عربستان در ماه اوت نزدیک به 11 میلیون و 500 هزار بشکه در روز بود و در همین ماه حجم تولیدات نفتی خود را به مقدار 400 هزار بشکه در روز کاهش داد که نتایج این کاهش تولید در گزارش ماه سپتامبر معلوم خواهد شد . 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها