3سال زندان به اتهام آتش زدن منبع آب در بحرین

3سال زندان به اتهام آتش زدن منبع آب در بحرین
دوشنبه 21 مهر 1393 - 12:45

یک شهروند بحرینی به اتهام عجیب اغتشاش و آتش زدن منبع آب، از سوی دادگاه این کشور به 3 سال زندان محکوم شد.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دادگاه جنایی چهارم بحرین به ریاست قاضی علی خلیفه الظهرانی در جلسه دادگاه این شهروند ادعا کرد که این شهروند با همکاری چند فرد ناشناس منبع آب ورودی اصلی منطقه الدیر را آتش زده است.
طبق ادعای مقامات قضایی آل خلیفه، این فرد پس از بازداشت به اتهامات اعتراف کرده است.
به گفته فعالان بحرینی، نیروهای رژیم آل خلیفه در مرحله بازداشت و بازجویی برای گرفتن اعتراف دروغ از افراد، آنان را شکنجه می کنند.

سازمانها و نهادهای مدافع حقوق بشر بارها اعلام کرده اند که دادگاه های بحرین از ساده ترین معیارهای بین المللی برای محاکمه عادلانه برخوردار نیستند.
سازمان دیده بان حقوق بشر با تاکید براین که دادگاه های بحرین نقش مهمی در حمایت از نظام سیاسی سرکوبگر این کشور ایفا می کنند، دستگاه قضایی بحرین را ظالمانه توصیف کرد.
دیده بان حقوق بشرخاطرنشان کرد که دادگاه های بحرین از طریق صدور احکام مغرضانه علیه تظاهرکنندگان، آنها را متهم به گذراندن حبس های طولانی می کنند.
محمود شریف بسیونی، رییس کمیته حقیقت‌یاب در بحرین، پیشتر در گزارشی درباره تحولات این کشور، از رژیم حاکم بحرین خواسته بود برای آغاز گفت‌وگوها با مخالفان، همه زندانیان سیاسی را آزاد و سرکوب تظاهرکنندگان و معترضان را متوقف کند.

سازمان عفو بین الملل هم نبود عدالت در بحرین را محکوم کرده است.

از سوی دیگر در اجلاس شورای حقوق بشر که سپتامبر 2013 در ژنو برگزار شد، موضوع حقوق بشر در بحرین به بحث و گفتگو گذاشته شد که در پایان 47 کشور عضو این شورا از رژیم بحرین خواستند تا از توسل به زور در رویارویی با معترضان خودداری کند.
این کشورها از رژیم آل خلیفه خواستند تا به سرکوب ها پایان داده و وضعیت حقوق بشر را بهبود بخشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها