مجلس انگلیس به صورت نمادین فلسطین را به رسمیت شناخت

مجلس انگلیس به صورت نمادین فلسطین را به رسمیت شناخت
سه شنبه 22 مهر 1393 - 09:19

نمایندگان مجلس عوام انگلیس پس از چند ساعت بحث و گفت وگو، در یک رای گیری نمادین کشور فلسطین را به رسمیت شناختند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس این طرح که با 274 رای مثبت در برابر 12 رای مخالف به تصویب رسید، پارلمان انگلیس از دولت ائتلافی این کشور می‌خواهد تا فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد.
نمایندگان مجلس عوام در جریان این مباحثات که حدود 6 ساعت طول کشید، عنوان کردند که به رسمیت شناختن کشور فلسطین به صورت نمادین اقدامی مهم و در راستای صلح قلمداد می شود.
بسیاری از نمایندگان احزاب کارگر، محافظه کار و لیبرال دموکرات در جریان سخنانشان در این نشست، از به رسمیت شناختن فلسطین حمایت کردند.
با این حال در متن مصوبه مجلس عوام انگلیس آمده است که لندن باید کشور فلسطین را در مجاورت "اسراییل" (رژیم صهیونیستی) به رسمیت بشناسد،‌ چون این امر می‌تواند به تحقق "راهکار دو کشور" کمک کند.
اگر چه این مصوبه الزام‌آور نیست با این حال سخنگوی دیوید کامرون، نخست وزیر انگلیس، روز دوشنبه گفته بود حتی اگر نمایندگان مجلس عوام این کشور به لایحه ای که دولت را ملزم می کند، فلسطین را به عنوان یک کشور مستقل به رسمیت بشناسد رای مثبت دهند، سیاست خارجی لندن درقبال فلسطین تغییر نخواهد کرد.

طرح به رسمیت شناختن کشور فلسطین به ابتکار اکثریت نمایندگان مجلس عوام انگلیس از جمله حزب لیبرال دموکرات و حزب مخالف محافظه کار مطرح شد.
مواضع حزب مخالف کارگر، نگرانی هایی را از سوی صهیونیستها برانگیخت تا جایی که یکی از وزرای کابینه صهیونیستی با اعمال فشار به این حزب خواسته بود که با این رای گیری مخالفت کند.
رژیم صهیونیستی بیم آن دارد در صورت پیروزی حزب کارگر در انتخابات آتی و به دست گیری دولت، آنها هم مانند سوئد، فلسطین را به صورت یکجانبه به رسمیت بشناسند.
دولت سوئد هفته قبل کشور فلسطین را به رسمیت شناخت و به این ترتیب اولین کشور در اتحادیه اروپا است که این تصمیم را گرفت. تا کنون 130 کشور در جهان فلسطین را به رسمیت شناخته اند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها