عربستان دیگر بزرگترین تولید کننده نفت نیست

عربستان دیگر بزرگترین تولید کننده نفت نیست
سه شنبه 22 مهر 1393 - 11:29

در سرمقاله روزنامه انگلیسی تایمز آمده است عربستان صدر نشینی را در فهرست کشورهای تولید کننده نفت از دست داده و آمریکا جای آن را گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، روزنامه تایمز در سرمقاله خود نوشت: قطعا با وجود اینکه ریاض نقش خود را به عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان از دست داده اما قدرت و توانایی «پخش موج های نگرانی» را از واشنگتن تا مسکو از دست نداده است.

این روزنامه به تصمیم عربستان برای کاهش قیمت های جهانی نفت اشاره کرد و افزود: عربستان، برای رسیدن به این هدف، درخواست ها را برای کاهش تولید خود با وجود کاهش تقاضا نخواهند پذیرفت.

به نوشته این روزنامه، سازمان اوپک به علت اختلاف برسر میانگین قیمت نفت خام بین هشتاد تا هشتاد و پنج دلار در هر بشکه، تضعیف خواهد شد. 

قیمت ها در این سطح، تاثیر تحریم های بین المللی اعمال شده بر اقتصاد روسیه را افزایش خواهد داد.

این روزنامه انگلیسی خاطرنشان کرد: ادامه تولید عربستان به میزان کنونی، چه بسا اشتیاق شرکت های غربی را برای سرمایه گذاری در فناوری «شکستن هیدرولیکی» کاهش دهد. از این فناوری برای شکستن صخره ها با استفاده از مایعات به منظور استخراج ذخایر نفت و گاز که دسترسی به آن ها دشوار است، استفاده می شود.

به نوشته این روزنامه، پیش بینی می شود تقاضای جهانی نفت و تولیدات نفتی در سه دهه آینده چهل درصد افزایش یابد و تنها با منابع جدید تولید و توسعه راههای بهره برداری از آن، می توان این تقاضا را تامین کند.

تایمز در پایان هشدار داد فراوانی نفت با قیمت پایین در حال حاضر، شاید باعث شود جهان برای آینده ای که به مقدار زیادی از منابع انرژی نیاز دارد، آماده نباشد.

 

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها