تظاهرات زنان ترکیه سرکوب شد + ویدئو

چهارشنبه 23 مهر 1393 - 10:13

نيروهاي امنیتی تركيه، تظاهرات گسترده زنان اين كشور برای اعلام همبستگي با ساكنان کوبانی به شدت سركوب كردند.

خبرنگار شبکه العالم از آنکارا گزارش داد، تظاهرات کردهای معترض به عملکرد دولت ترکیه در شهر مرزی و کرد نشین سوریه از مقابل دفتر سازمان ملل متحد در آنكارا آغاز شد و معترضان در برابر برخي از سفارتخانه ها تجمع كردند تا پيام خود را درباره ضروت حمايت بين المللي از كردهاي سوريه و متوقف كردن كمك هاي برخي كشورها از گروه تروريستي داعش اعلام كنند.

شركت كنندگان در اين تظاهرات كه با عنوان «زنده باد كوباني، گذرگاه هاي انساني و دفاعي بايد باز شود» برگزار شد، بر ضرورت اعلام همبستگي با شهر عين العرب (كوباني) تاكيد كردند.

زنان شركت كننده در اين تظاهرات خواستار نجات شهر كوباني شدند كه تحت محاصره و حملات گروه تروريستي داعش است.

يكي از زنان شركت كننده در این تظاهرات به خبرنگار العالم گفت: ما مي خواهيم صداي خود را به گوش همه سفارتخانه ها برسانيم. همه آنها درهاي خود را به روي ما بسته اند گويا آنها با تروريست ها همكاري مي كنند. ما از تركيه مي خواهيم كه گذرگاه های مرزی را براي رساندن كمك هاي بشردوستانه و سلاح به عين العرب بازكند.

يكي ديگر از زنان معترض تأکید کرد: كودكان در کوبانی در شرايط وخيمي هستند. آنها نيازمند غذا و دارو هستند. ما خواهان صلح و مبارزه با گروه هاي تروريستي و شكست محاصره كوباني هستيم.

داعش پس از محاصره کوبانی در مرز ترکیه، از هفته گذشته به این شهر حمله کرده و مبارزان کرد به سختی از شهر دفاع می کنند.

ترکیه نیز گذرگاه مرزی را به سوی داوطلبان کمک به کوبانی و کمک های تسلیحاتی، غذایی و دارویی بسته و تنها تانک ها و نیروهای نظامی خود را در مرز مستقر کرده است.

در پي حمله عناصر گروه تروريستي داعش به شهر كوباني خيابان هاي شهرهاي مختلف تركيه شاهد برگزاري تظاهرات گسترده ای بوده است و نيروهاي امنيتي به شدت معترضان را سركوب مي كند.

سرکوب تظاهرات مردم ترکیه در حمایت از کوبانی، طی هفته های اخیر بیش از 35 کشته به همراه داشته است.

يكي از زنان معترض به خبرنگار العالم گفت: اينكه تركيه مرزهاي خود را با كوباني بسته است به نفع آنكاراست و اين گواه ديگري درخصوص حمايت آنكارا از داعش است. مبارزه با تروريسم با همكاري و هم افزايي ملت هاي منطقه صورت مي گيرد و برقراري صلح در منطقه خاورميانه نيز از طريق گفتگو و نه جنگ ممكن است.

خبرنگار شبكه العالم در آنكارا گزارش داد: فعاليت ها در شهرهاي تركيه در اعلام همبستگي با شهر عين العرب سوريه ادامه دارد. اما دولت عدالت و توسعه اجازه هيچ گونه فعاليتي را در حمايت از شهر تحت محاصره كوباني نمي دهد و همچنان از اين گروه تروريستي حمايت مي كند.

در سایه درخواست کردهای ترکیه برای کمک دولت این کشور به کردهای کوبانی، روز یکشنبه جنگنده های این کشور مقر شاخه نظامی حزب کارگران کرد ترکیه را بمباران کردند، در حالی که بسیاری انتظار داشتند آنکارا مواضع داعش در کوبانی را بمباران کند.

10/14

 

پربیننده ترین خبرها