نفت؛ حربۀ تکراری عربستان در برابر ایران

نفت؛ حربۀ تکراری عربستان در برابر ایران
چهارشنبه 23 مهر 1393 - 22:52

العالم - شماری از کارشناسان، کاهش بهای نفت را در ارتباط مستقیم با تلاش عربستان علیه جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کارشناسان معتقدند که کاهش بهای نفت به 88 دلار برای هر بشکه که در چهار سال گذشته کمترین میزان است، به خاطر افزایش عرضه و ادامه سیر صعودی بهای دلار می باشد.

خبرگزاری آناتولی به نقل از "کارشناسان" نوشت: عربستان از افزایش تولید نفت به عنوان اهرم فشار علیه ایران استفاده می کند که در تلاش است با افزایش تولید کمبودهای اقتصادی اش را جبران نماید.

این کارشناسان همچنین ادعا کرده اند که ایران در این زمینه هرگز قادر به چیرگی بر عربستان نیست و مجبور خواهد شد در نهایت مواضعش در این زمینه را تعدیل نماید.  

یک کارشناس مرکز "هرزلیا" به خبرگزاری آناتولی ترکیه گفت: عربستان می کوشد تا با کاهش بهای نفت به اقتصاد و توانمندی نظامی ایران ضربه بزند. 

"محمد اوگوتجو" رییس باشگاه بسفر و جمعیت "منابع جهانی" افزود: کاهش بهای نفت به بخش صنایع هیدروکربنی ایران که به خاطر تحریم ضربه خورده و ایرانیان می کوشند تا آن را با فناوری، امروزینه کنند، ضربه زده است. 

وی ادعا کرد که همزمان شدن کاهش بهای نفت با افزایش تنش ژئوپلتیک در منطقه و پیشروی داعش در منطقه به اقتصاد ایران ضربه زده و باعث خواهد شد ایران از "قدرتی که خواستار گسترش نفوذ در منطقه است"، به کشوری "میانه رو" تبدیل شود.  

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها