هشدار آمریکا درباره سقوط کوبانی به دست داعش

هشدار آمریکا درباره سقوط کوبانی به دست داعش
پنج‌شنبه 24 مهر 1393 - 14:52

العالم ـ وزارت دفاع آمریکا درباره امکان سقوط شهر عین العرب (کوبانی) به دست عناصر مسلح گروهک تروریستی داعش هشدار داد.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، جان کربی، سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) خاطرنشان کرد که اگر چه با حملات هوایی به عین العرب و اطراف آن، احتمالا صدها نفر از اعضای داعش کشته شوند؛ اما با این حال عین العرب هنوز با خطر سقوط روبروست.

وی در مصاحبه مطبوعاتی در جمع روزنامه نگاران اظهار داشت: با توجه به قصد داعش برای تسلط بر کوبانی و ادامه گسیل عناصر این گروه به این شهر، این امر نشان می دهد که برخی نقاط دیگری برای ما در این شهر و اطراف آن وجود دارد که باید هدف قرار دهیم.

سخنگوی پنتاگون گفت: باید خود را برای احتمال سقوط شهرها و روستاها و مناطق دیگری به دست داعش و این که نتوانیم در مدت کوتاهی این عناصر مسلح را از مناطق خارج کنیم، آماده کنیم؛ از این رو این جنگ طولانی مدت خواهد بود.

ژنرال جان آلن، فرستاده ویژه رییس جمهوری آمریکا برای هماهنگی ائتلاف آمریکایی، نیز خاطرنشان کرد: مسوولان همچنان در حال بحث و بررسی در باره نقشی هستند که ترکیه برای مقابله با داعش ایفا خواهد کرد.

اما آلن موافقت ترکیه برای استفاده از پایگاه هوایی اینجرلیک به منظور حمله به داعش را تاکید نکرد.

از سوی دیگر، سوریه نیز مخالفت قاطع خود با برپایی یک منطقه بی طرف در خاک خود اعلام و بر اتخاذ تمام تدابیر برای حمایت از حاکمیت ملی خود تاکید کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها