خیز بازماندگان رژیم بن علی برای بازگشت به قدرت

جمعه 25 مهر 1393 - 23:02

خبرنگار شبکه العالم از تونس گزارش داد، برخی افراد وابسته به بن علی دیکتاتور سرنگون شده تلاش می کنند دوباره به عرصه سیاست بازگردند و با استفاده از قانون جدید که فعالیت سیاسی را بدون پیگرد برای آنان مهیا کرده است؛ به مناصب کلیدی در حکومت آینده چشم دوخته اند.

منیره الشریفی گزارش داد: از جمله این افراد المنذر الزنایدی است که در فاصله ساهالی 1994 تا 2011 عهده دار وزارتخانه های مختلف بود و اکنون کاندیدای ریاست جمهوری شده است.
برخی احزاب تونسی هم مانند الجبهه الشعبیه معتقدند که مردم تونس به عده ای که علیه آنها انقلاب کرده اند رای نخواهند داد؛ اما اصرار دارند که مسوولیت بازگشت این عناصر را به عهده دولت تروئیکا بیندازند.
زیاد خضر عضو ارشد الجبهه الشعبیه در گفت و گو با خبرنگار العالم گفت: بازگشت چهره های حکومت سابق به آن سادگی که برخی می پندارند نیست.
جنبش النهضه که اکثر نمایندگانش در شورای موسسان علیه قانون انزوای وابستگان به رژیم سابق رای داد، مجازات گروهی را نفی میکند و معتقد است که نهاد قضایی این کشور مسوول رسیدگی به پرونده کسانی است که در فساد آن دوره نقش داشتند.
راشد الغنوشی رئیس جنبشه النهضه در گفت و گو با خبرنگاران اظهارداشت: هرکس که قانون اساسی و قانون انتخابات را پذیرفته است، از فرزندان انقلاب به شمار می آید و گذشته او برای ما مهم نیست، و رسیدگی به این مسائل وظیفه نهاد قضایی است.
قانون تونس به همه احزابی که مجوزهای قانونی را کسب کرد ه اند اجازه شرکت در انتخابات را می دهد و مردم حق دارند آنها را انتخاب کنند.
البته قدرت بازماندگان رژیم سابق برای ساماندهی و بازگشت به صحنه سیاست از طریق انتخابات الزاما به معنای بالا رفتن شانس آنها در دو انتخابات آینده نیست.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها