گزارش تصویری از سد موصل پس از شکست داعش

دوشنبه 28 مهر 1393 - 09:16

سد موصل در مرکز استان نینوا در شمال عراق پس از پاکسازی مناطق اطراف آن از عناصر گروه تروریستی داعش، فعالیت تولید برق و پمپاژ آب را ازسرگرفت .

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، در کنار آغاز فعالیت سد موصل، عملیات تعمیر و ترمیم بخش های آسیب دیده آن همچنان در حال انجام است.

سد موصل در شمال شرق استان نینوا واقع شده است و ارتش عراق در عملیاتی گسترده این سد را از دست داعش خارج و اطراف آن را از نیروهای این گروه تروریستی پاکسازی کرد.

بخش هائی از سد به علت درگیری ها و انفجار بمب هایی که داعش پیش از عقب نشینی خود کارگذاشته بود، دچار آسیب شده است.

اکنون امنیت سد و اطرافش کاملاً تأمین شده است و سد موصل فعالیت عادی خود را ازسرگرفته است.

"ریاض عزالدین" مدیر کل اداره سد موصل در مصاحبه با خبرنگار العالم گفت: سد موصل هم اکنون به تولید برق می پردازد.

عزالدین خاطرنشان کرد: با وجود تأمین امنیت کامل، اطراف سد و روستاهای اطراف توسط داعش مین گذاری شده است و نیروهای ارتش تلاش می کند که این مناطق را پاکسازی کنند.

"محی الدین المزوری" مسؤول امنیت سد موصل تأکید کرد: ارتش درپی اجرای عملیاتی نظامی برای پیشروی به سوی مناطق تحت تصرف داعش است و به خواست خدا این مناطق به زودی آزاد خواهند شد.

ارتش عراق هنگام آزادسازی سد موصل، مشروبات الکلی و مواد مخدر مختلف از محل استقرار عناصر داعش کشف کرده است که بیانگر انحراف اخلاقی اعضای این گروه تروریستی و تکفیری است.

"محسن الشمری" وزیر منابع آبی عراق گفته است که هیچ خطر امنیتی  سد موصل را تهدید نمی کند و وزارت منابع آبی ظرف 2 هفته  آسیب های سد را برطرف خواهد کرد.

الشمری افزود: سد موصل به صورت عادی به فعالیت خود ادامه می دهد و هیچ نگرانی وجود ندارد.

سد موصل داری اهمیت راهبردی و اقتصادی فراوانی است.

پربیننده ترین خبرها