73 کشته در تازه‌ترین درگیری‌های لیبی

73 کشته در تازه‌ترین درگیری‌های لیبی
سه شنبه 29 مهر 1393 - 11:13

در درگیری های پنج روز گذشته میان نیروهای تحت امر ژنرال "خلیفه حفتر" و نیروهای ارتش لیبی از یک طرف و شبهه نظامیان بنغازی، دست کم 73 نفر کشته شدند.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، نیروی هوایی لیبی روز گذشته مواضع شبهه نظامیان موسوم به گروه "فجر لیبی" در مسیر فرودگاه طرابلس را هدف قرار داد و نیروهای ارتش نیز بخشی از تجهیزات گروه انصار الشریعه در شهر بنغازی را تصرف کردند.
منابع خبری لیبی با اشاره به ادامه درگیری ها در بنغازی و بخش هایی دیگر از شهرهای بزرگ لیبی از حمله نیروی هوایی ارتش این کشور به مواضع تندروها در منطقه "درنه" خبر دادند.
از سوی دیگر "اسکای نیوز" به نقل از منابع آگاه در لیبی از آغاز مذاکرات سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنگ و درگیری در لیبی خبر داد و خاطرنشان کرد که ائتلافی از گروه های تندرو، از مشارکت در این مذاکرات خوداری می کند.
"برنادینو لیون" فرستاده ویژه سازمان ملل متحد در لیبی، گفت: اگر نتوانیم ثبات و آرامش را در لیبی برقرار کنیم، ممکن است در چند ماه آینده، شاهد رویدادهای هولناکی در این کشور باشیم.
دولت لیبی نیز در بیانیه ای با اعلام این که از تلاش های سازمان ملل متحد برای پایان دادن به جنگ و درگیری در این کشور حمایت می کند، از شبهه نظامیان خواست از ساختمان ها و دستگاه های دولتی خارج شوند و راه گفت وگو را در پیش بگیرند.
"احمد المسماری" سخنگوی ارتش لیبی چندی قبل اعلام کرد که ارتش این کشور با حمایت و پشتیبانی اهالی بنغازی کنترل بخش های وسیعی از این شهر را به دست گرفته و در تلاش است افراد مسلح را از مناطق دیگر بنغازی بیرون براند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها