موج انتقاد کردها از مجری معروف الجزیره

موج انتقاد کردها از مجری معروف الجزیره
چهارشنبه 30 مهر 1393 - 21:12

العالم - پست های فیصل القاسم مجری معروف شبکه الجزیره قطر ، موجی از انتقادات را از سوی کردها متوجه وی کرد.

" فیصل القاسم " مجری سوری برنامه معروف و پربیننده " الاتجاه المعاکس " در شبکه قطری الجزیره با نوشتن سه پست شش سطری در صفحه شخصی خود در فیس بوک ، با حملات و انتقادهای بی سابقه از سوی هزاران نفر از کردها مواجه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبری العالم، فیصل القاسم در پستی دو سطری نوشت که " بسام جعاره " در پستی در تویتر نوشته است : وقتی که عناصر " ارتش آزاد " درکنار یگان های حمایت از کردها که مردم سوریه را می کشند ، می جنگند، نه " ارتش " هستند و نه " آزاد".

فیصل القاسم در ادامه پست دیگری نوشت و درآن از طرف " زعيطو المحنفش " این سوال را مطرح کرد که " آیا وظیفه ارتش آزاد مقابله با نظام سوریه است یا جنگیدن در کنار هم پیمانان کرد نظام سوریه در عین العرب؟"

القاسم پست سوم خود را دیشب منتشر کرد و برای این پست تیتر بسیاری عجیبی گذاشت:

" آیا هیچ انتقادی از سوی احزاب کرد در عین العرب از نظام اسد شنیده اید؟ طبعاً ،نه . علیرغم اینکه آنان را فریب داد و اجازه داد تا آنان شکار نیروهای اشغالگر شوند و هرگز هم به آنان کمک نکرد".

هزاران نفر از کرد ها به شدت فیصل القاسم را به باد انتقاد گرفتند و اظهارنظرهای متعددی را با این عبارت " عین العرب بر خلاف میل شما پابرجاست " نوشتند.

یک نویسنده کُرد، در واکنش به اظهار نظر القاسم، چندین مطلب نوشت که در یکی از آن ها آمده است: "علت برآشفتگی القاسم از پیروزی مقاومت عین العرب ، دو چیز است، نخست: روحیه بعثی او، زیرا مخالفت با نظام سوری، با بعثی گری مغایرت ندارد. دوم: بیم او از اشغال شهرش "السویداء" توسط جبهه النصره، زیرا پس از چیره شدن ِ جبهه النصره بر القنیطره، بسیاری از شهرهای عربی، به همین ترتیب، سقوط کردند." که در واقع منظور او از مطرح کردن این موضوع، اشاره به بی توجهی جامعه جهانی به مصایب عرب های سوری، پس از اشغال شهرهای آنان توسط داعش است.

وی افزود همه نوشته های القاسم نشان دهنده حسادت او به توان مقاومت درعین العرب است که وی از آن به عنوان " مقاومت شیرهای کرد و جوانان این شهر " به مدت 34 روز در مقابله با گروه داعش نام برد که توانستند همه یا اغلب عناصر " ارتش آزاد " اعم از میانه روها یا سلفی های این گروه را در شمال و جنوب و مرکز سوریه نابود کنند ، این درحالیست که در برابر " امپراطوری المیدیه " شکست خوردند.( المیدیه اشاره به نام قدیمی این منطقه کردنشین است که کرد ها تاکید دارند که وارث این امپراطوری هستند).

فعالان کُرد در پایگاه های اجتماعی همچنین از حدود یک هفته پیش به شدت فیصل القاسم را مورد انتقاد قرار داده اند.

این انتقادات در پی اختصاص یک قسمت از برنامه " الاتجاه المعاكس " در شبکه الجزیره قطر درباره مسئولیت فاجعه کردها در شهر عین العرب صورت گرفت.

" حسن شندی المعادی" مخالف حزب اتحادیه دموکراتیک سوریه pyd  و " شفان الخابوري " طرفدار حزب اتحادیه دموکراتیک و نماینده مرکز موسوم به "شورای مردمی غرب کردستان در کشور امارات " دراین برنامه حضور یافتند.

بسیاری از کردها گفتند که فیصل القاسم برای دفاع از کردها کسانی را به برنامه " الاتجاه المعاکس " آورده است که مانند افراد کاراته کار ( اشاره به زد وخورد آنان با یکدیگر) هستند و حتی یک کتاب هم نخوانده اند ، در حالیکه وی باید شخصی آگاه را می آورد تا بتواند دفاعی متوازن از کردهای کوبانی ارائه کند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها