فعالیت صهیونیستها در آستانه اجرای توافق نهایی هسته ای

فعالیت صهیونیستها در آستانه اجرای توافق نهایی هسته ای
پنج‌شنبه 1 آبان 1393 - 13:14

العالم - با نزدیک شدن زمان اجرای توافق نهایی میان ایران و 1+5 ، نخست وزیر صهیونیستی وزیر اطلاعات این رژیم را برای اعمال فشار بر 1+5 راهی اروپا می کند.

 به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری العالم، "اودی سیگل" گزارشگر کانال 2 تلویزیون رژیم صهیونیستی با بیان اینکه نگرانی (رژیم ) اسرائیل برپایه تعدادی از مسائل است ، در این باره تصریح کرد: آمریکا در خصوص فعال سازی 5 هزار دستگاه سانتری فیوژ با ایران موافقت کرد و این توافق در طی فرایند سازش طولانی مدت شکل گرفت. در ابتدا آمریکا برای فعال سازی تنها هزار  دستگاه و سپس در خصوص 2 هزار دستگاه موافق کرد و ایرانیها در مقابل هیچ پاسخی ارئه ندادند. در زمان حاضر صحبت از 5 هزار دستگاه سانتری فیوژ است.

سیگل مدعی شد: بنا به گفته یک منبع سیاسی عالی رتبه، اگر ایرانیها بازرسان آژانس را طرد و دوربینهای آژانس را متوقف کنند و غنی سازی را در راستای برنامه هسته ای تسلیحاتی پیش ببرند، در عرض یک سال به هدف مطلوب خود می رسند.

ایران 10هزار دستگاه سانتری فیوژ در اختیار دارد که هنوز فعال نیست و به سیستم برق نیز متصل نشده است که این دستگاهها در مذاکرت میان ایران و 1+5 مطرح نشد.

ایران بطور بالقوه 15 هزار دستگاه سانتری فیوژ در اختیار دارد.که  این مسأله عامل نگرانی نتانیاهو و هشدارهای مکرر وی است.

تلویزیون رژیم صهیونیستی در همین حال اظهارات نتانیاهو نخست وزیر این رژیم را پخش کرد.

نتانیاهو گفت: ما در آستانه خطر اجرای توافق نهایی میان ایران و 1+5  که ایران را به یک کشور هسته ای تبدیل می کند هستیم.

ایران بواسطه هزاران دستگاه سانتری فیوژ قادر است مواد مورد نیاز بمب اتمی را در مدت زمان کوتاهی تولید کند.

اودی سیگل گفت: نتانیاهو در این راستا وزیر اطلاعات را راهی اروپا می کند اما احتمال تاثیر گذاری فشارهای اسرائیل در این مرحله بر مذاکرت ایران 1+5 ضعیف است.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها