درگیری نیروهای تونس با تروریستها درآستانه انتخابات+ویدیو

جمعه 2 آبان 1393 - 13:35

نیروهای امنیتی تونس به محل تجمع عناصر مسلح در حومه منطقه وادی اللیل در غرب پایتخت حمله و با تروریستها درگیر شدند.

به گزارش خبرنگار شبکه خبری العالم در تونس، همچنین وزارت کشور تونس از حمله ارتش به یک گروهک مسلح در استان "قبلی" در جنوب کشور خبر داد؛ این گروه برای اجرای عملیات مسلحانه در هنگام انتخابات برنامه ریزی کرده بود.

روز گذشته حومه منطقه وادی اللیل در غرب تونس شاهد درگیری های شدید گروه های مسلح با نیروهای امنیتی بود؛ گروههای مسلح در یکی از خانه های منطقه وادی اللیل تجمع کرده بودند و نیروهای امنیتی تلاش کردند وارد خانه بشوند که با تیراندازی عناصر مسلح روبرو شدند. در این درگیری ها یکی از نیروهای امنیتی کشته و یکی دیگر زخمی شد.

ازدحام منطقه مسکونی باعث دشواری هایی برای نیروهای تونسی شد.

منابع امنیتی تاکید کردند که عناصر مسلح به همراه خانواده های خود در آن مکان تجمع کرده بودند. نیروهای امنیتی برای جلوگیری از وقوع تلفات غیر نظامی، ساعتها تلاش کرد تا آنها را به تسلیم وادارند؛ اما تلاش آنها بی نتیجه ماند و از این رو برای تشدید محاصره، برق منطقه را قطع کردند.

به گفته وزارت کشور تونس، در واقع این درگیری ادامه مجموعه ای از عملیات پیشدستانه ارتش است که منجر به انهدام یک گروهک تکفیری دیگر در استان "قبلی" در جنوب کشور و خنثی کردن نقشه های تروریستی این گروه شده است؛ این گروهک برای اجرای عملیات تروریستی در زمان انتخابات برنامه ریزی کرده بود.

محمد علی العروی سخنگوی رسمی وزارت کشور تونس گفت: یگانهای ویژه گارد ملی از صبح روز پنجشنبه مکان عملیات را تحت محاصره امنیتی خود درآوردند. در کنار نیروهای گارد ملی، یگانهای امنیتی دیگر و نیز یگانهای ارتش ملی حضور داشتند و منزل مزبور را محاصره کردند.

این عملیات در حالی صورت می گیرد که مقامات رسمی تونس تاکید می کنند برای تامین امنیت انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری نیروهای نظامی این کشور در حالت آماده باش کامل قرار دارند.

خبرنگار العالم ظهر امروز جمعه از تونس گزارش داد که عملیات نیروهای تونس برای یورش به خانه عناصر مسلح در وادی اللیل آغاز شده است.

براساس برخی گزارشهای خبری، در این عملیات یک فرد مسلح دستگیر و سه نفر دیگر کشته شده است. برخی دیگر از گزارشها نیز از کشته شدن شش نفر از جمله پنج زن در این عملیات حکایت دارد.

23-22:56

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها