وزیر کشور عراق:

ائتلاف آمریکا در آزادی "جرف الصخر" نقشی نداشت

ائتلاف آمریکا در آزادی
شنبه 3 آبان 1393 - 19:19

وزیر کشور عراق با تأکید بر اینکه ائتلاف بین المللی علیه داعش به فرماندهی آمریکا، در جنگ "جرف الصخر" به کمک نیروهای عراقی نیامده است تصریح کرد: طرح کاملی برای تأمین عزاداری در عاشورا، تدوین شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "محمد غبان" روز شنبه در کنفرانسی خبری در استان کربلا گفت: جنگ با گروه تروریستی داعش رسانه ای است، و باید از رسانه ها به طور گسترده ای حمایت کنیم.
وی افزود: نابودی داعش جز پس از خشکاندن منابع مالی تروریسم ممکن نیست.
غبان تصریح کرد: نیروهای ائتلاف در جنگ جرف الصخر (در شمال استان بابل) هیچ گونه حمله هوایی به مواضع داعش نداشته اند.
وزیر کشور عراق خاطرنشان کرد: ساختار و تشکیلات وزارتخانه به طور کامل مورد بازنگری قرار می گیرد و کم کاری و تداخل وظایف بخش های مختلف بررسی و حل خواهد شد.
محمد غبان تأکید کرد: عملیات جرف الصخر، با هدف فراهم کردن زمینه مناسب در کشور انجام می گیرد و امروزه ما کلیه اهدافمان را در منطقه عملیات تحقق بخشیده ایم. از سوی دیگر، نیروهای بسیج مردمی نقش اصلی را در زمینه مبارزه با تروریسم به عهده دارند.
وی تصریح کرد: برنامه کاملی برای تأمین زیارت حضرت اباعبدالله (ع) در عاشورا تدوین شده است و هیچ گونه اقدام ضد امنیتی به وقوع نخواهد پیوست.
فرماندهی عملیات بابل امروز شنبه از مرحله دوم عملیات منطقه جرف الصخر در شمال این استان خبر داد و اعلام کرد: در این عملیات بیش از 100 بمب خنثی یا منفجر شده است و پیش بینی می شود که بیش از 700 بمب در مرکز این بخش، کار گذاشته باشد.
یادآور می شود حیدر العبادی نخست وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق، دیروز از آزادی بخش جرف الصخر در شمال بابل خبر داد و آن را کلید آزاد سازی سایر مناطق عراق دانست و تأکید کرد که عملیات مذکور ضربه کشنده ای را به داعش وارد کرده است. عقیل الطریحی، استاندار کربلا نیز تصریح کرده است: در جرف الصخر امنیت برقرار شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها