فیلم: عملیات ارتش سوریه در ادلب و دیرالزور

دوشنبه 5 آبان 1393 - 12:29

درعمليات ارتش سوريه براي مقابله با عناصر مسلح در شهر ادلب در شمال اين كشور، تعدادي از تروریست ها به هلاكت رسيدند.

"حسام زيدان" خبرنگار شبکه العالم روز دوشنبه گزارش داد، عناصر مسلح قصد داشتند از طريق مزارع منطقه "فيلون" و "جدار" در "كفوان" وارد شهر ادلب در شمال سوريه شوند؛ اما ارتش در کمینی که برای آنها کار گذاشته بود، مانع از نفوذ تروریست ها به شهر شد. در این کمین، عناصر مسلح با آتش سنگین ارتش سوريه مواجه شدند و چندین تن از آنها به هلاكت رسیدند و شمار زیادی مجروح شدند.

يکی از فرماندهان عملیاتی ارتش سوريه به خبرنگار العالم گفت: نيروهاي ارتش توانستند حمله عناصر مسلح را دفع كنند و از نفوذ آنها به شهر ادلب جلوگيري کنند.

وی همچنین از کشف تسلیحات و کتاب هایی با مضامین انحرافی از این گروه تروریستی خبرداد.

نيروهاي ارتش در شرق سوريه در ساحل رود فرات نیز پس از قطع خطوط امدادرساني داعش و محاصره تروریست ها، برخي از مناطق در "حويجه صكر" واقع دربخش شمال شرقي دیرالزور را از وجود عناصر مسلح پاکسازی كردند.

عمليات ارتش سوريه در اين منطقه با هدف ایجاد امنيت و محاصره كامل عناصر مسلح صورت مي گيرد.

يکی از نیروهای ارتش سوریه مستقر در يک ايست بازرسی به خبرنگار شبکه العالم تأکید کرد: حويجه صقر از مهم ترين مواضع راهبردی گروه هاي مسلح به شمار مي رفت، و از این منطقه به دیگر تروریست ها پشتيباني و امدادرساني صورت مي گرفت.

همزمان با پيشرفت نيروهاي ارتش سوريه در محورهاي مختلف درگيري در "ريف دمشق"، گروه هاي مسلح مناطق مسكوني "المزه 86" را با گلوله هاي خمپاره هدف قرار دادند كه براثر آن شماري از شهروندان كشته شدند.

به گزارش خبرنگار العالم، با هرپيشرفت نيروهاي ارتش سوريه در "غوطه شرقي" و "جوبر" در  شرق دمشق پايتخت سوريه، گروه هاي مسلح چاره اي جز هدف قرار دادن شهروندان با گلوله هاي خمپاره نمي بينند و اینگونه تلاش می کنند، روحيه تضعيف شده خود را تقويت كنند.

پربیننده ترین خبرها