دردسر انتقال دو زن عربستانی با 450 کیلو وزن به بیمارستان

دردسر انتقال دو زن عربستانی با 450 کیلو وزن به بیمارستان
دوشنبه 5 آبان 1393 - 13:05

مراکز درمانی و خدماتی عربستانی در استان الاحساء نیروهای خود را برای بستری کردن دو زن که در مجموع حدود 450 کیلوگرم وزن دارند، به حالت آماده باش در آوردند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم به نقل از روزنامه الحیاه چاپ لندن، یکی از این دو نفر، دختری 24 ساله با 100 کیلوگرم وزن است، و بیمار دیگری خواهرش 30 ساله با 350 کیلوگرم وزن است.

زن 24 ساله عربستانی از ده سال پیش دچار چاقی بوده و از دردهای مزمن از ناحیه زانو و کمر رنج می برد.

این زن قبلاً در یک حادثه رانندگی آسیب دیده بود، و به علت نرفتن به بیمارستان برای درمان از ناحیه کمر و زانو با مشکل روبرو شد، و اکنون قادر به ایستادن یا راه رفتن نیست و فقط بر روی زمین می خزد.

زن 30 ساله هم که وزنش بیش از سه برابر وزن خواهرش است، قادر به راه رفتن نیست و فقط می تواند با کمک دیگران بر روی پاهای خود بایستد.

شش مرکز دولتی دراستان الأحساء عربستان شامل مرکز امور فوق العاده و بحران در مدیریت امور بهداشتی، مرکز آتشنشانی، پلیس، هلال احمر، راهنمایی و رانندگی و امر به معروف و نهی از منکرروز یکشنبه، پرسنل پزشکی و خدماتی خود را برای انتقال این دو زن مبتلا به " چاقی مفرط "در شهر الهلوف در استان الأحساء در شرق عربستان به بیمارستان ملک فهد اعزام کردند.

کمیته انتقال این دو بیمار چاق، روز پنج شنبه گذشته جلسه ای را برای هماهنگی انتقال این بیماران به بیمارستان ملک فهد تشکیل داد.

قرار است که این دو زن در بخش داخلی بیمارستان ملک فهد بستری شوند تا معاینات لازم با هدف درمان آنان انجام شود و همچنین این امکان وجود دارد که برای مداوای کامل به مرکز مبارزه با چاقی در ریاض پایتخت عربستان فرستاده شوند.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها