جنبش جنوب یمن درباره سرکوب تحصن عدن هشدار داد

دوشنبه 5 آبان 1393 - 14:39

رهبران جنبش جنوب یمن درباره هرگونه تلاش دولت برای سرکوب تحصن کنندگان در میدان العروض شهر عدن هشدار دادند

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، سازمان دهندگان این تحصن در جنبش جنوب یمن در کنفرانسی خبری در عدن بر مسالمت آمیز بودن اقدامات و اعتراضات خود تاکید کردند و گفتند، برخی گروه ها سعی دارند این تحصن را به هرج و مرج بکشانند.این جنبش از جامعه بین المللی خواست به مسئولیت های خود در قبال مردم جنوب یمن عمل کند.

بعد از گذشت یک هفته از تحصن نامحدود در مرکز عدن به ویژه پس از تهدید تحصن کنندگان درباره هرگونه اقدامات مشکوک، رهبران این جنبش بر ادامه شیوه مسالمت آمیز خود تاکید کردند.

"حسن احمد باعوم" رئیس شورای عالی جنبش جنوب در مصاحبه با خبرنگاران گفت: بر شیوه مسالمت آمیز خود تاکید می کنیم و از جامعه بین المللی و کشورهای منطقه ای می خواهیم به مسؤولیت های اخلاقی خود در قبال ملت جنوب عمل کنند.  

رهبران جنبش جنوب در این کنفرانس مطبوعاتی تلاش کردند ابهام درباره تعدادی از مسائل داخل جنوب و ارتباط آن با طرف های سیاسی داخلی و خارجی و کشمکش در منطقه را رفع کنند.

"علی هیثم الغریب" مشاور سیاسی رئیس شورای جنبش جنوب در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ما به برقراری روابط در سطح منطقه معتقدیم و هر کشوری مساله جنوب را به رسمیت بشناسد دست دوستی به سوی آن دراز خواهیم کرد و وارد هیچ درگیری و کشمکش منطقه ای نخواهیم شد.

رهبران جنبش جنوب به مقامات یمن درباره هرگونه تلاش برای سرکوب تحصن کنندگان هشدار دادند و گفتند: شباهت رفتار مقامات یمن در قبال مسائل جنوب از زمان رژیم سابق تا زمان حال، عجیب نیست.

"عیدروس حقیس" از رهبران جنبش جنوب در مصاحبه با خبرنگاران گفت: ما دولت را از سرکوب تحصن کنندگان برحذر می داریم؛ اما اگر سرکوب شویم، به خشونت متوسل نخواهیم شد و اعتراضات و فعالیت های ما تا دستیابی به اهداف، مسالمت آمیز باقی خواهد ماند.  

در حالی که تحصن ادامه دارد، هیاتی از سازمان ملل متحد وارد عدن شده و قرار است با تعدادی از طرف های سیاسی از جمله رهبران جنبش جنوب دیدار کند. 

27-06:30

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها