تروریستهای النصره اعدام سرباز لبنانی رامتوقف کردند

تروریستهای النصره اعدام سرباز لبنانی رامتوقف کردند
سه شنبه 6 آبان 1393 - 14:09

گروه تروریستی "جبهه النصره" با اعلام آمادگی برای از سرگیری مذاکرات با نماینده قطری، از توقف اعدام سرباز اسیر لبنانی خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، گروه گروریستی جبهه النصره در بیانیه تأکید کرد که اعدام "علی البزال" سرباز لبنانی را پس از میانجیگری "علمای اهل سنت" متوقف کرد.
این گروه تروریستی همچنین با اعلام آمادگی برای از سرگیری مذاکرات با نماینده قطری، خاطرنشان کرد که شروط این مذاکرات به رسانه ها اعلام خواهد شد.
گروه تروریستی "جبهه النصره" پیش از این با صدور بیانیه ای اعلام کرده بود که تصمیم گرفته "علی البزال" سرباز اسیر لبنانی را راس ساعت پنج روز دوشنبه (5 آبان ماه) اعدام کند.
این گروه تروریستی در بیانیه خود ادعا کرده بود که با توجه به عدم پاسخگویی ارتش لبنان به شروط این گروه، و متوقف نکردن عملیات در طرابلس، تصمیم گرفته علی البزال گروگان خود را راس ساعت پنج روز دوشنبه اعدام کند.

بنابر گزارش های رسیده، جبهه النصره همچنین تصمیم داشت که از جورج خوری، دیگر سرباز لبنانی به عنوان اهرم فشار برای به دست گرفتن اوضاع داخلی لبنان استفاده کند.
این گروه تروریستی از برخی از افراد که آنان را علمای اهل سنت نامیده خواسته است تا اهل سنت را به حمایت از این گروه در طرابلس و شام تشویق و اعلام کنند که در غیر این صورت با عواقب بدی روبه‌رو خواهند شد.
نیروهای لبنانی یکشنبه گذشته در عملیاتی "احمد محمد شهاب" از اعضای سوری ربایندگان سربازان لبنانی را دستگیر کردند.
شهاب در مسیر بیروت به البقاع با کارت شناسایی تقلبی لبنانی درحالیکه تغییر چهره داده بود، دستگیر شد. یکی از نیروهای حاضر در ایست و بازرسی که پیشتر در شمار نظامیان ربوده شده بود، وی را شناسایی کرد.
به دنبال این امر خبرگزاری ملی لبنان ،از اعتراف شهاب به مشارکت در ربودن سربازان لبنانی خبر داد و وی پس از آن برای بازجویی به وزارت دفاع منتقل شد.
ارتش لبنان در ارتباط با تحولات شمال لبنان نیز تدابیر شدید امنیتی در ورودی های اردوگاه عین الحلوه در صیدا اتخاذ کرده است.

از سوی دیگر، ارتش لبنان در منطقه قدیمی صیدا به شکل گسترده ای حضور یافته تا در چارچوب تدابیر امنیتی در بسیاری از مناطق، هویت افراد مشکوک را شناسایی کند.
گشتی های ارتش لبنان همچنان در خیابانهای شهر صیدا در حال گشت زنی هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها