حملات نیروهای آل خلیفه به نمادهای محرم + عکس

حملات نیروهای آل خلیفه به نمادهای محرم + عکس
سه شنبه 6 آبان 1393 - 15:28

اداره آزادی های دینی دیده بان حقوق بشر بحرین، اعلام کرد که نیروهای رژیم حاکم پرچم های مشکی عزاداری و پارچه نوشته های یا حسین (ع) را از ورودی شهرمنامه نزدیک مدرسه ابو بکر صدیق و مسجد ابوالریش برداشته است.

 به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم، دیده بان حقوق بشر این اقدام را تجاوز آشکاری به شعائر مذهبی دانست که در همه قوانین و تعهدات بین المللی که بحرین آنها را امضا کرده است، تضمین شده است.

دیده بان حقوق بشر بحرین باردیگر با درخواست برای احترام به حقوق و آزادی های مذهبی همه طوایف و اقوام بحرینی؛ ادامه هدف قرار گرفتن نمادهای عاشورایی را  نشانه خطرناکی برای تلاش برخی گروه ها در زمینه بحرانی کردن و تجاوز به حقوق و آزادیهای مذهبی دانست.

اداره آزادیهای دیده بان حقوق بشر بحرین گفت: دعوت دیده بان حقوق بشر برای احترام به حقوق و آزادی های مذهبی به طایفه یا مذهب خاصی منحصر نیست، بلکه احترام به آن حق تضمین شده همه طوایف در انجام شعائر مذهبی و اعتقادات آنان است.

این نهاد حقوقی خاطرنشان کرد: نمادهای عاشورا دارای قداست خاصی است و ریشه های عمیقی در دل گروه های مختلف مردم بحرین دارد، عاشورا و ایام عزاداری محرم مناسبتی است که همه مردم با گرایش های مختلف فکری سیاسی و اجتماعی بدان احترام می گذارند ، ما نیز تلاش گروه های بحران زا برای ایجاد تنش در مراسم عاشورا را محکوم می کنیم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها