30هزار مسلح عشایر الانبار به جنگ داعش می روند

30هزار مسلح عشایر الانبار به جنگ داعش می روند
سه شنبه 6 آبان 1393 - 18:12

العالم - رئیس عشایر قبیله الدلیم عراق گفت: حیدر العبادی با تشکیل یک گروه مسلح 30 هزار نفری از عشایر الانبار برای جنگ با گروهک تروریستی داعش موافقت کرد.

به گزارش روز سه شنبه پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه سعودی الشرق الاوسط ، ماجد سلیمان با مثبت توصیف کردن دیدارسران عشایر الانبار با نخست وزیر، افزود : در این دیدار اوضاع استان الانبار و دیگر استان های عراق و نحوه مقابله با داعش و پیروزی بر آن مورد بررسی قرار گرفت.

سلیمان تاکید کرد: عبادی با داوطلب شدن 30 هزار مسلح از عشایر الانبار موافقت کرد. هر یک از عشایر استان سهمی در تامین افراد این گروه خواهند داشت.

بر پایه این گزارش، دفتر نخست وزیر عراق دیروز اعلام کرد که عشایر نقش مهمی در آزادی مناطق خویش از دست داعش دارند و دولت از هر تلاشی برای جنگ با تروریسم حمایت خواهد کرد.

جواد هادی عباس، سفیر عراق در اردن، نیز روز گذشته تاکید کرد سران عشایر الانبار در دیدار با نخست وزیر عراق در امان (پایتخت اردن) بر همراهی کامل خود با دولت، ضد گروهک تروریستی داعش تاکید کردند.

روزنامه  الحیاة عربستان نیز روز گذشته مدعی شد که حیدرالعبادی در امان به سران عشایر سنی عراق تعهد داد که امکان مسلح کردن وآموزش نظامی عشایر فراهم شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها