تجهیز صهیونیست ها به جنگنده های جدید آمریکایی

تجهیز صهیونیست ها به جنگنده های جدید آمریکایی
سه شنبه 6 آبان 1393 - 22:38

العالم - آمريكا، ارتش رژیم صهیونیستی را به دومين مجموعه از جنگنده هاي اف 35 تجهيز مي كند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از "رأي اليوم"، با وجود اختلاف های اخیر ميان آمريكا و رژیم صهیونیستی و خودداری وزير جنگ رژيم اسرائيل از ديدار با مسئولان سياسي آمريكا در سفر اخیرش به واشنگتن، امروز اعلام شد كه موشه يعلون وزير جنگ رژيم اسرائيل و چاگ هگل همتاي آمريكايي وي درخصوص تجهيز اسرائيل به سري دوم از جنگنده هاي اف 35 به توافق رسيدند. اين جنگنده ها را شركت "لاكهيد مارتین" توليد مي کند.

روزنامه صهيونيستي "هاآرتص" می گوید امضاي قرارداد نهايي پس از تاييد آن در كابينه بنيامين نتانياهو انجام می شود. منابع امنيتي درتل آويو اعلام كرده اند كه رژیم اسرائيل از آمريكا 19 فروند هواپيما از اين مدل با هزينه دو ميليارد و 75 ميليون دلار خريداري كرده است و در اواخر سال آينده اولين سري از اين هواپيماها را تحويل خواهد گرفت.

منابع ياد شده افزودند كه پايگاه نظامي "نفاطيم" كه هواپيماهاي جديد را درخود جاي خواهد داد، مورد بازسازی و تقويت ساختارهای ناوبری قرار گرفته است.

بنا به گفته هاي افسران ارشد نيروي هوايي ارتش رژيم اسرائيل، پس از مدتي كوتاهي خلبانان صهیونیست براي استفاده از هواپيماهاي جديد آماده خواهند شد.

منابع ياد شده می گویند كه تحويل هواپيماهاي آمريكايي از سال 2016 شروع خواهد شد و تا سال 2018 ادامه می یابد و طبق اعلام منابع آگاه، دومين سري از اين هواپيماها در سال 2019 به دست اسرائيل خواهد رسيد.

هاآرتص به نقل از افسران ارشد نيروي هوايي ارتش اشغالگر اسرائيل نوشت كه تجهيز به اين نوع هواپيماها تحولي در قدرت نيروي هوايي خواهد بود و فرماندهي ستاد مشترك ارتش اسرائيل نيز اين قرارداد را تاييد كرده است.

به نوشته هاآرتص هفته آينده رئيس طرح هواپيماهاي اف 35 به سرزمين هاي اشغالی سفر خواهد كرد. قيمت هر يك از اين هواپيماها 122 ميليون دلار است و نهايت سرعت آن در ساعت به 1930 كيلومتر می رسد. طول اين هواپيماها 16 متر و طول بال آن 11 متر است.

تحليلگران مسائل نظامي براين باورند كه با عرضه شدن اين هواپيماها، بسياري از جنگنده ها از جمله اف 18 و اف 16 و جنگنده انگليسي هرير بازنشسته خواهند شد.

پايگاه صهيونيستي والا نوشت: اسرائيل خريد هواپيماي (V22) را دراين مرحله به علت نبود بودجه مالي و با وجود موافقت آمريكا با فروش آن لغو كرده است.

منابع امنيتي صهيونيستي نوشتند كه در جريان سفر وزير جنگ اسرائيل به واشنگتن، چاگ هگل وزير دفاع آمريكا با تجهيز ارتش اسرائيل به سلاح هاي پيشرفته موافقت كرده است.

در سپتامبر سال گذشته ميلادي، وزيردفاع آمريكا و وزير جنگ رژيم اسرائيل درخصوص توافقي براي خريد هواپيماهاي V-22 به توافق رسيدند. V-22 یا عقاب دریا، یک هواپیما-بالگرد است.

رژیم صهیونیستی پيشتر از آمريكا خواسته بود این هواپیماها را زودتر تحویل دهد.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها