حمایت کردستان عراق از دولت حیدر العبادی

حمایت کردستان عراق از دولت حیدر العبادی
چهارشنبه 7 آبان 1393 - 11:21

نخست وزیر دولت محلی منطقه کردستان عراق بر حمایت این منطقه از دولت حیدر العبادی نخست وزیر این کشور تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "نچیروان بارزانی"  دیدار با "یان الیاسون" معاون دبیر کل سازمان ملل متحد گفت: منطقه کردستان عراق به دولت برای حل مشکلات از طریق مذاکره مهلت خواهد داد. بارزانی همچنین از تلاش سازمان ملل برای حل و فصل اختلاف و نزدیک کردن دیدگاه های بغداد و اربیل قدردانی کرد.

بارزانی در بیانیه ای که پس از دیدار با "یان الیاسون" اظهار داشت: در این دیدار دو طرف، آخرین تحولات سیاسی، نظامی و وضعیت پناهندگان در منطقه را بررسی کردند.

در این بیانیه آمده است: در این دیدار همچنین دو طرف درباره مبارزه با تروریسم، وضعیت شهر عین العرب سوریه و اعزام نیروهای پیشمرگه به این شهر و تلاش برای پاکسازی مناطق عراق از افراد مسلح داعش گفت وگو کردند.

وی تاکید کرد: منطقه کردستان از دولت العبادی حمایت می کند و به این دولت برای حل مشکلات با کردستان عراق از طریق مذاکره فرصت می دهد.

نخست وزیر دولت محلی کردستان عراق ضمن تقدیر از کمک های سازمان ملل برای تشکیل دولت جدید عراق ، درباره مبارزه با تروریسم گفت: نیروهای پیشمرگه، به جای همه آزادگان جهان در خط مقدم جنگ علیه تروریسم حاضر هستند و منطقه کردستان عراق به کمکهای نظامی و انساندوستانه بین المللی نیاز دارد.

از سوی دیگر یاسون، مشارکت منطقه کردستان در دولت فدرال را مهم و موثر دانست و تاکید کرد: عراق باثبات برای منطقه کردستان بسیار ضروری است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها