درخواست بان کی مون برای توقف شهرک سازی های صهیونیستی

درخواست بان کی مون برای توقف شهرک سازی های صهیونیستی
پنج‌شنبه 8 آبان 1393 - 14:48

العالم - دبیرکل سازمان ملل متحد، توقف فعالیت های شهرک سازی رژیم صهیونیستی در سرزمین های اشغالی را خواستار شد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "جفری ویلتمن" معاون دبیرکل سازمان ملل در امور سیاسی، گفت: بان کی مون درباره طرح های کابینه رژیم اسرائیل مبنی برساخت هزار واحد مسکونی برای شهرک نشینان صهیونیست در قدس شرقی ابراز نگرانی کرده است.

شبکه ماهواره ای "روسیا الیوم" اعلام کرد: دبیر کل سازمان ملل از تل آویو خواست تا با توقف ساخت وساز شهرک های صهیونیست نشین به تعهدات خود براساس قوانین بین المللی و نقشه راه که از سوی کمیته چهارجانبه بین المللی ارائه شده، پایبند باشد.

دراین حال، "رياض منصور" نماینده فلسطین در سازمان ملل نیز گفت که اگر نتوانیم طرف اشغالگر را به مذاکره برای تشکیل کشور فلسطین متقاعد کنیم، راه حل برای تشکیل دو کشور فلسطین و اسرائیل اجرا نمی شود و انتقادها فقط متوجه رژیم اشغالگر است.

منصور در جلسه فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل که دیشب (چهارشنبه) برای بررسی شهرک سازی های رژیم صهیونیستی برگزار شد، افزود: این شورا از رژیم اشغالگر قدس خواسته تا از شهرک سازی در اراضی اشغال شده فلسطینی و قدس دست بردارد اما تل آویو به این خواسته توجه نمی کند.

به گفته نماینده فلسطين در سازمان ملل، اهالی قدس شرقی از تبعیض و افراط گرایی از سوی تندروهای صهیونیست و اقدام های آنان که شامل قتل و آدم ربایی و تعرض به اماکن مقدس و غیره است، رنج می برند.

براساس اخبار منتشر شده، تشکیلات خودگردان فلسطین خواهان برگزاری نشست فوری شورای امنیت برای بررسی اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست ها علیه ملت فلسطین و تعرض به مقدسات آنان به ویژه در مسجدالاقصی است.

"نبيل أبو ردينه" سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده که رایزنی ها برای تصمیم گیری در شورای امنیت به منظور صدور قطعنامه ای با هدف پایان دادن به اشغالگری رژیم اسرائیل و تشکیل کشور مستقل فلسطینی به پایتختی قدس در مرزهای سال 1967 در سقف زمانی مشخص در جریان است.

اردن به عنوان عضو دوره ای شورای امنیت، خواسته فلسطین را دراین ارتباط تایید کرده است و با مراجعه به ریاست شورای امنیت سازمان ملل، خواهان برگزاری جلسه فوری این شورا با هدف بررسی طرح رژیم صهیونیستی برای ساخت شهرک های جدید صهیونیست نشین در مناطقی از قدس شده که پشت خط سبز واقع است.

"بنيامين نتانياهو" نخست وزیر رژیم صهیونیستی از مسئولان این رژیم خواسته که طرحی را مبنی بر ساخت بیش از هزار واحد مسکونی برای شهرک نشینان در قدس ارائه کنند.

پربیننده ترین خبرها