سفر مشکوک جنگ‌افروز صهیونیست به تونس

سفر مشکوک جنگ‌افروز صهیونیست به تونس
شنبه 10 آبان 1393 - 17:41

برنارد هنری لوی صهیونیست فرانسوی‌تبار و نظریه‌پرداز طرح خاورمیانه بزرگ در تونس به سر می‌برد

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، لوی که در انتخابات ریاست جمهوری 2011 "اسرائیل" هم کاندیدا بود، دیروز (جمعه) به فرودگاه تونس رسید، اما با توجه به اعتراضات شدید مردمی که در محل تجمع کرده بودند، ناچار شد از یکی از خروجی های فرعی و مخفی سالن فرودگاه را ترک کند.

وی در ادامۀ این سفر از برخی مناطق و محله های پایتخت تونس بازدید کرد که این کار او هم با واکنش تند مردم همراه شد و شماری از مردم تونس هنگام ورود وی، شعار "برو!" سر دادند. 

برنارد لوی به دشمنی با اعراب، حمایت از صهیونیسم، ایفای نقش در نابودی لیبی و حمله هوایی ناتو به این کشور، و شعله ور ساختن آتش جنگ سوریه و یمن شهرت دارد.

بر اساس اخبار منتشر شده، وی به دعوت منصف المرزوقی رییس جمهور تونس به این کشور آمده و حزب "کنگره برای جمهوری" هزینه های بلیط ، اقامت و سفرش به نابل، بنزرت و صفاقس را می پردازد.

روزنامه "الشروق" تونس نوشت، سفر لوی همزمان با پخش نوار ترور "بلعید" در شبکه ماهواره ای "الجزیره" قطر که بازوی اطلاع رسانی "بهارعبری" هدایت شده از سوی لوی است، به منظور ایجاد فتنه در تونس و به شکست کشاندن انتخابات ریاست جمهوری است.

این در حالی است که ریاست جمهوری تونس در بیانیه ای، هرگونه دعوت از لوی برای سفر به این کشور را رد کرده و مدعی شده است: "آنچه درباره دعوت رئیس جمهور از برنارد هنری لوی برای سفر به تونس منتشر شده، مطلقا صحت ندارد و رئیس جمهور برنامه ای برای دیدار با وی نخواهد داشت" (!)

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها