تشدید حملات داعش به عین العرب همزمان با ورود پیشمرگه

تشدید حملات داعش به عین العرب همزمان با ورود  پیشمرگه
شنبه 10 آبان 1393 - 20:47

شهر عین العرب سوریه از روز شنبه شاهد درگیری تروریست های داعش با مدافعان کرد همزمان با ورود نیروهای پیشمرگه کردستان عراق به این شهر است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، دیدبان حقوق بشر سوریه با صدور بیانیه ای اعلام کرد، مدافعان کرد توانستند در برابر حمله داعش در شمال عین العرب بایستند و این شهر از جمعه شب تا شنبه صبح شاهد درگیری میان طرفین بود.      

این بیانیه با اشاره به اینکه صدای تبادل آتش میان طرفین در عین العرب شنیده می شود، افزود: نیروهای پیشمرگه که از کردستان عراق به عین العرب آمده اند، هنوز در نبرد شرکت نکرده اند. 

به گفته این مرکز 11 تروریست داعش در حمله هوایی جمعه شب نیروهای ائتلاف به مناطقی در استان الرقه در سوریه به هلاکت رسیده اند. 15 نفر از عناصر "واحدهای حمایت از ملت کرد" در همین زمان در جریان درگیری در عین العرب و اطراف آن کشته شده اند.

آمار دیده بان حقوق بشر سوریه حاکیست، از زمان آغاز حمله به شهر عین العرب در 16 سپتامبر تاکنون 576 تروریست داعش به هلاکت رسیده و 361 نیروی واحدهای حمایت از ملت کرد و 21 غیرنظامی کشته شده اند.

20 دستگاه خودرو حامل 150 پیشمرگه کرد عراق برای شرکت در نبرد علیه داعش با عبور از مرز ترکیه از سمت تل الشعیر در شمال غرب عین العرب وارد سوریه شده اند.

بیش از 100 تروریست داعش در جریان درگیری های 3 روز گذشته در شهر عین العرب و اطراف آن به هلاکت رسیده اند. 
 

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها