لیبی: هواپیمای قطری برای تروریست‌ها سلاح می‌برد

لیبی: هواپیمای قطری برای تروریست‌ها سلاح می‌برد
شنبه 10 آبان 1393 - 22:43

ارتش لیبی با متهم ساختن قطر به تسلیح افراط گرایان در این کشور، از رصد یک فروند هواپیمای باری قطر خبر داد که برای شبه نظامیان مصراته در غرب لیبی تجهیزات جنگی حمل کرده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم به نقل از روزنامه "الشرق الاوسط" چاپ لندن، همچنین صدها هوادار اخوان المسلمین در چند شهر لیبی با برگزاری جمعه "پارلمان خیانت به طور حتم سرنگون خواهد شد"، انحلال مجلس نمایندگان منتخب لیبی را خواستار شدند.

مجلس جدید لیبی در پی تهدید گروه شبه نظامی، طرابلس پایتخت این کشور را ترک و در هتلی در شهری دورافتاده و مرزی سکنی گزیده است.

لیبی هم اکنون 2 دولت و 2 پارلمان دارد و پارلمان و دولت قبلی، نخست وزیر منصوب پارلمان جدید را به رسمیت نمی شناسد و قدرت را به این دو نهاد تحویل نمی دهد.

به نوشته این روزنامه، شیخ صادق الغریانی، مفتی لیبی با انتقاد از مجلس نمایندگان و دولت انتقالی به مردم این کشور گفت که نبرد در لیبی سیاسی نیست و  جنگ حق و باطل است. وی به این شکل شهروندان لیبیایی را به مسلمانان و کفار تقسیم کرده است.

ارتش لیبی اخیرا توانسته است کنترل چندین منطقه مرکزی شهر بنغازی را به دست بگیرد. درگیری های نیروهای ارتش با افراد مسلح گروه انصارالشریعه و "مجلس شورای انقلابیون بنغازی" همچنان ادامه دارد. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها