جلوگیری عربستان از انتقال سلاح به غزه

جلوگیری عربستان از انتقال سلاح به غزه
يکشنبه 11 آبان 1393 - 22:17

رادیو رژیم صهیونیستی اعلام کرد که عربستان مانع انتقال اسلحه برای گروه‌های مقاومت باریکه غزه می شود.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، رادیو رژیم صهیونیستی  به نقل از یک مسؤول ارشد این رژیم بدون ذکر نام وی گزارش داد : تلاش های عربستان تأثیر بسزائی در کاهش انتقال اسلحه به باریکه غزه داشته است .
این مسؤول صهیونیست خاطرنشان کرد که عربستان فشارهای زیادی به عمر البشیر رئیس جمهوری سودان برای جلوگیری از انتقال اسلحه به باریکه غزه اِعمال کرده است .
به گفته وی دیوان کیفری بین المللی حکم بازداشت عمر البشیر را به اتهام ارتکاب جنایات جنگی و ضد بشری صادر کرده است و عربستان با سوء استفاده از نیاز البشیر به حمایت کشورهای منطقه و جهان برای لغو این حکم، از وی خواسته که همکاری خود با ایران را متوقف کند.
سایت خبری عربی 21 نیز اعلام کرد : دولت عبدالفتاح سیسی رئیس جمهوری مصر نیز با تخریب صدها تونل تلاش می کند که مقاومت فلسطین را از انتقال اسلحه از شبه جزیره سینا به باریکه غزه منع کند .
رژیم صهیونیستی چند بار به کاروان هایی در سودان حمله کرده، و در توجیه این حملات ادعا کرده است که کاروان ها حامل محموله های تسلیحاتی برای باریکه غزه بودند.
جنگنده های رژیم صهیونیستی سال 2012 یک انبار بزرگ را در اطراف خارطوم پایتخت سودان بمباران کردند، و این رژیم اعلام کرد که محتویات این انبار برای باریکه غزه آماده شده بود، و هواپیماهای بدون سرنشین رژیم صهیونیستی نیز چند شهروند سودانی را به اتهام مشارکت در انتقال اسلحه به باریکه غزه به قتل رساندند.
اولین فردی که به جلوگیری عربستان از انتقال اسلحه به باریکه غزه اشاره کرد ، " رون بن ییشای " تحلیلگر نظامی ارشد روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت بود .
از سوی دیگر، " تسوی مازل " سفیر پیشین رژیم صهیونیستی در قاهره در مقاله ای که مرکز تحقیقاتی قدس منتشر کرده است ، گفته بود که توافقات اخیر عمر البشیر و عبدالفتاح سیسی مبتنی بر کمک کردن به مصر برای مقابله با اخوان المسلمین است .

پربیننده ترین خبرها