بارزانی: کردهای داعشی را می شناسیم

بارزانی: کردهای داعشی را می شناسیم
دوشنبه 12 آبان 1393 - 12:20

مشاور شورای امنیتی منطقه کردستان عراق، با تاکید بر این که 200 تن از کردها، در صفوف داعش می جنگند، خاطر نشان کرد: اکثر آن ها را می شناسیم.

به گزارش روز دوشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، "مسرور بارزانی" اظهار داشت: شمار کردهایی که در صفوف داعش می جنگند، 200 نفر است و ما آن ها را می شناسیم. برخی از آن ها به همراه داعش، در سوریه از پا در آمدند، و برخی دیگر در جنگ با نیروهای پیشمرگه کشته شدند و شماری دیگر از آنان هنوز به همراه داعشی ها می جنگند.

وی پیشروی نیروهای پیشمرگه را خوب توصیف کرد و گفت: بسیاری از مناطقی که پیش از این داعش، آن ها را تصرف کرده بود، بازپس گرفتیم و توانستیم بر مشکلاتی که در ابتدای کار با آن ها مواجه بودیم، فائق بیاییم.

مسرور بارزانی به روزنامه الشرق الاوسط چاپ لندن تأکید کرد: تنها مشکلی که نیروهای پیشمرگه با آن مواجه هستند، نداشتنِ سلاح های پیشرفته است. ما به سلاح های سنگینی نظیر تانک، زره پوش، توپ های سنگین و دوربرد، بالگرد، دستگاه های خنثی سازی مین و مواد منفجره و همچنین موشک های ضد تانک نیازمندیم.

مشاور شورای امنیتی منطقه کردستان عراق با بیان این که اوضاع امنیتی در این منطقه تحت کنترل است، بر ضرورت رسیدگی به شمار بسیار زیادی از آوارگانی که به این منطقه پناه آورده اند، تاکید کرد.

26

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها