سوگ حسینی(ع)، محور وحدت عراقی‌ها در کرکوک+ویدیو

دوشنبه 12 آبان 1393 - 19:22

مردم کرکوک به‌رغم اوضاع سیاسی و فرقه‌ای تنش‌زا و با وجود اختلاف مذاهب و قومیتها، در کنار یکدیگر در مراسم عزاداری امام حسین(ع) شرکت می کنند.

به گزارش خبرنگار شبکه العالم در کرکوک واقع در شمال عراق، درگیریهای سیاسی و نیز درگیریهای قومی درباره سرنوشت کرکوک از ویژگی های بارز این شهر است؛ اما روزهای نخست ابتدای سال قمری در این شهر بازتاب ویژه ای بر روند حوادث آن دارد و دلیل آن کاملا آشکار است؛ علم های حسینی خیابانهای کرکوک را فراگرفته است و هواداران تمام فرقه ها و مذاهب و قومیتها در مراسم حسینی شرکت میکنند تا حادثه کربلا و شهادت امام حسین علیه السلام تصویری افتخار آمیز از وحدت و یکپارچگی در این شهر را به تصویر بکشاند، کاری که هیچ یک از احزاب نتوانستند آن را محقق کنند. 

جواد جنابی عضو شورای استان کرکوک گفت: انقلاب امام حسین علیه السلام فقط یک انقلاب اسلامی نبوده بلکه انقلابی انسانی است و برای همیشه باقی خواهد ماند، مشارکت مردم کرکوک با تمام اقشار و گروهها و احزاب خود خواه مسلمان یا غیرمسلمان در این مراسم عظیم، تازگی ندارد.

یکی دیگر از اعضای شورای استان کرکوک نیز خاطرنشان کرد: طرفهای متعدد تلاش کردند تا در این شهر میان اقشار مختلف آن فتنه طائفی و قومی ایجاد کنند، اما موفق نشدند.

این است اوضاع کرکوک در ماه محرم که همانند دیگر استانهای عراق است. حتی یک لحظه نیز نمی توان خانواده شیعی مذهب را از سنی مذهب و یا ترکمانی را از عرب و یا کرد در این شهر تشخیص داد، زیرا همگی در این جا برای ابراز غم و اندوه از مصیبت وارده به اهل بیت اطهار علیهم السلام در کنار یکدیگر حضور دارند.

به مدت ده روز هیئت های عزاداری و مراسم عاشورایی در نقاط مختلف شهر برگزار می شود و این برای قرن ها آداب و رسوم عراقی ها بوده است.

MKH-3-10:42

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها