حمله گسترده ارتش عراق به داعش در آغاز 2015

حمله گسترده ارتش عراق به داعش در آغاز 2015
دوشنبه 12 آبان 1393 - 19:38

يک روزنامه آمريکايي نوشت: ارتش عراق "با همکاری نیروهای آمريکایی" براي حمله‌ای گسترده عليه داعش در اوایل سال 2015‌ آماده مي‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه العالم، روزنامه آمريکايي‌ «نيويورک‌تايمز» با اعلام اين خبر نوشت: هدف از اين حمله، عقب راندن و شکست دادن افراد مسلحی است که براي همراهي با داعش از سوريه به عراق آمده‌اند.

اين روزنامه با بيان اينکه اين اقدام ارتش عراق با حمايت نيروي هوايي آمريکا و صدها مشاور صورت مي‌گيرد، بدون اشاره به کمک نيروهاي مردمي و عشاير عراق، افزود: داعش در بخش‌هاي شمالي و غربي عراق نفوذ کرده است که در اين عمليات به ويژه تلاش مي‌شود که شهر موصل از وجود داعش پاکسازي شود.

پيش از اين ارتش عراق و کردها در بخش‌هايي در مبارزه با داعش پيروزي‌هايي به دست آورده‌اند. قرار است در عمليات موردنظر بيش از 20 هزار نظامي در مدت 3 ماه آموزش ببينند.

اينکه آمريکا نيروي زميني خود را در اين عمليات دخالت خواهد داد يا خير، موضوعي است که همچنان «باراک اوباما» رئيس‌جمهور آمريکا با آن موافقت نکرده است. با اين حال اقدام آمريکا مبني بر آموزش نظاميان عراقي در دستور کار قرار دارد، به همين دليل آمريکا نيروهاي جديدي در منطقه مستقر خواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها