هیأتهای مسیحی و صابئی در کربلا

سه شنبه 13 آبان 1393 - 10:24

زائران امام حسین (ع) محدود به پیروان اهل بیت (ع) نمی شوند، و شهر مقدس کربلا امسال هم شاهد حضور عزادارانی از طوایف و پیروان ادیان مختلف در مراسم عاشورا است.

"فاضل البدیری" گزارش داد، در مراسم محرم امسال هم هیأتهایی از صابئی ها و مسیحی ها نیز از کشورهای مختلف به کربلا آمده اند.

بر اساس گزارش منابع رسمی مراسم امسال بزرگ تر و با شکوه تر از سال گذشته است.
از سوی دیگر، صباح عطائی، نویسنده و فعال رسانه ای عراقی، به العالم گفت: در مراسم عاشورای امسال میلیون ها زائر با حضور در کربلای ملا امپریالیسم، صهیونیسم و آمریکای سازنده داعش را - که بیداری اسلامی و وحدت اسلامی را هدف قرار داده است - به چالش کشیده اند.
وی افزود: هر ظلمی که در عالم رخ می دهد ادامه ظلمی است که یزید بر امام حسین علیه السلام روا داشت و خون بر شمشیر پیروز خواهد شد همانطور که نهضت امام حسین علیه السلام پیروز شد.
این فعال رسانه ای افزود: نهضتی اسلامی را که امام خمینی پی ریزی کرد غرب نخواهد پذیرفت و عملکرد محور مقاومت در لبنان، سوریه، عراق و دیگر کشورهای اسلامی چالش بزرگی برای غرب است. سیل عظیم زائران ابا عبد الله الحسین علیه السلام تروریسم، داعش، اسرائیل، امیرکا و دنباله روهای آن ها را به چالش می کشد.
وی خاطر نشان کرد: چالش های بزرگی که فراوری زیارت امسال قرار داشت منجر به گسترده تر شدن حضو زائران و عزاداران شد و هیچ قدرتی در دنیا نخواهد توانست مانع احیای عاشورا شود . شمار زائران امسال با وجود خطر داعش که گفته می شود به کربلا نزدیک است بیشتر شده است.


MKH-3-22:36

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها