واکنش وزارت خارجه سوریه به توطئه فرانسه و ترکیه

واکنش وزارت خارجه سوریه به توطئه فرانسه و ترکیه
سه شنبه 13 آبان 1393 - 13:58

وزارت امور خارجه سوریه، روز دوشنبه، درخواست فرانسه و ترکیه برای ایجاد مناطق پرواز ممنوع بر فراز حلب و دیگر مناطق سوریه به بهانه پشتیبانی از آن چه آن را "مخالفان میانه روی مسلح" می خوانند؛ محکوم کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، وزارت خارجه سوریه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: بیانیه مشترک "فرانسوا اولاند" رئیس جمهور فرانسه و همتای ترکیه ای او "رجب طیب اردوغان"، به مثابه دخالت آشکار در امور داخلی کشورمان و در حکم همدستی فرانسه و ترکیه ضد حاکمیت و سلامت اراضی سوریه به شمار می رود؛ و همچنین به مثابه حمایتِ آشکار از تروریست ها در جنگ ضد دولت قانونی و در حکم نقض آشکار قطعنامه های شورای امنیت است.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) به نقل از وزارت خارجه این کشور خاطر نشان کرد: فرانسه و ترکیه تلاش می کنند با دخالت هر چه بیشتر در امورِ دیگر کشورها، توجه افکار عمومی به بحران های رو به رشد در این دو کشور را منحرف کنند و توجه ها از نومیدی مردم کشورهایشان از سیاست هایشان را به مسائل دیگر معطوف کنند.

اردوغان پیش از این هرگونه مشارکت ترکیه در ائتلاف بین المللی جنگ با داعش را به ایجاد مناطق پرواز ممنوع و همچنین مناطق حائل در خاک سوریه منوط کرده بود.

26

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها