خبر پیوستن دانشجوی سعودی به داعش تایید شد

خبر پیوستن دانشجوی سعودی به داعش تایید شد
چهارشنبه 14 آبان 1393 - 20:15

خبر پیوستن مشعل البلوی، دانشجوی سعودی بورسیه به استرالیا به داعش در سوریه تایید شد.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، به نوشته روزنامه "الحیاه" چاپ عربستان ، سلیم البلوی برادر مشعل که لقبش "السحیمی" است به این روزنامه گفت: برادرش هفته قبل از طریق اسکایپ با وی تماس گرفته و گفته که در ترکیه است.
عادل مراد، سفیر عربستان در آنکارا نیز خاطرنشان کرد، البلوی 24 سپتامبر 2014 وارد ترکیه شد و خروج وی به طور رسمی از این کشور ثبت نشده است.
سازمان امنیت ترکیه متعهد شده در صورت یافتن البلوی، وی را به عربستان تحویل دهد اما سفارت عربستان هنوز درستی اخبار منتشره درباره پیوستن البلوی به داعش را تایید نکرده است.
مادر البلوی به سفارت عربستان در ترکیه برای نقل و انتقال فرزندش چراغ سبز نشان داده چون گفته شده بود که وی از مالزی به کشوری دیگر رفته است اما هنوز مشخص نشده آیا این انتقال جهت پیوستن به داعش بوده است یا خیر.
این در حالی است که تصویر البلوی در توییتر منتشر شده که دارای یونیفورم نظامی و کلاه مشکی است، فردی در کنارش است که چهره اش مشخص نیست اما سلاحی مجهز به مهمات دارد، همچنین بر روی دیوار در تصویر گرفته شده جمله "دولت ماندگار" نوشته شده که شعار داعش است.
در همین حال داعش با انتشار مطلبی در اینترنت به نام "السحیمی در دولت اسلامی" نوشته است، به شمار بشارت می دهیم که السحیمی در دولت اسلامی است.
اما سلیم البلوی برادر بزرگ تر مشعل گفته است که تا کنون با برادرش تماس نداشته یا مکان دقیقش مشخص نیست به همین سبب خانواده اش همچنان منتظر بازگشت وی هستند.
وی افزود: هفته قبل مشعل از طریق اسکایپ با ما تماس گرفت اما تصویری که پیوستنش به داعش را تایید کند، نفرستاده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها