دیپلمات های غربی اعلام کردند:

تغییر مواضع آمریکا در قبال بحران سوریه

تغییر مواضع آمریکا در قبال بحران سوریه
چهارشنبه 14 آبان 1393 - 21:33

گفته می شود، منابع دیپلماتیک غربی به دمشق اعلام کرده اند که واشنگتن از ایده آموزش مخالفان میانه رو در سوریه، منصرف شده و در همین حال منابع دیپلماتیک سوری گفته اند که نسخه اصلاح شده ای به نام ژنو3 به آنها پیشنهاد شده است.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری شبکه العالم، منابع آگاه در دمشق گفته اند که یک منبع دیپلماتیک غربی، به دمشق اعلام کرده است که واشنگتن از تصمیم خود برای آموزش مخالفان میانه رو در سوریه عقب نشینی کرده است و علت این امر گزارش هایی است که وزارت دفاع آمریکا برای باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا، فرستاده و در آن تاکید کرده که آموزش عناصر سوری میانه رو محال است.

در این گزارش ها فقدان اعتماد به عناصر گروه های مسلح یا افرادی که از سوی واشنگتن مخالفان میانه رو نامیده می شوند، به عنوان علت این امر ذکر شده است.

روزنامه رای الیوم با درج این خبر نوشت: اوباما یازدهم سپتامبر گذشته از راهبرد جدیدی برای مقابله با تروریسم در عراق و سوریه سخن به میان آورد که آموزش عناصر مخالفان میانه روی سوریه برای مقابله با داعش و النصره یکی از بندهای آن بود.

از سوی دیگر یک منبع دیپلماتیک سوری گفت: اوضاع سوریه به سوی درپیش گرفتن راه حل سیاسی برای بحران این کشور و احیای روند مذاکرات ژنو پیش می رود و از طریق دوستان روسی، برگزاری کنفرانس ژنو 3 در آغاز سال جدید میلادی به ما پیشنهاد شده است به گونه ای که این نشست اصلاح شده نسخه های ژنو یک و دو باشد و در نتیجه آن زمنیه مشارکت احزاب، شخصیت ها و سازمان های مخالف مستقل داخلی سوریه در عرصه قدرت و تصمیم گیری ها فراهم شود بدون این که مانند گذشته هیات مذاکره کننده ای به نام ائتلاف مخالفان سوری وجود داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد، این پیشنهاد محور گفت وگوهایی خواهد بود که ولید معلم، وزیر خارجه سوریه، اواخر ماه جاری در مسکو انجام خواهد داد.

این منبع تصریح کرد، باخبر شده ایم واشنگتن درحال تغییر موضع خود در قبال ابتکار روسیه برای از سرگیری مذاکرات سیاسی است که تحقق این امر به ورود مخالفان مستقل در دولت انتقالی سوریه منجر خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها