اردن در مسیر اقدام علیه صهیونیست ها

اردن در مسیر اقدام علیه صهیونیست ها
پنج‌شنبه 15 آبان 1393 - 14:26

العالم - تجاوزات مکرر رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی مقام های اردن را در مسیر فراخواندن سفیر خود از سرزمین های اشغالی و دعوت برای تشکیل نشست وزیران خارجه اتحادیه عرب قرارداده است.

به گزارش شبکه خبری العالم ، در حالی که برخی منابع از فراخوانده شدن سفیر اردن در سرزمین های اشغالی خبرداده اند ، تاکنون خبری در باره رسیدن " ولید عبیدات " به کشورش به دست نرسیده است.

به گزارش  "محمد الماجد " خبرنگار شبکه العالم از قدس اشغالی، اردن دراعتراض به تشدید اقدام های رژیم صهیونیستی در بیت المقدس علیه مردم فلسطین و مسجدالاقصی مبارک و "آتش زدن داخل آن"، سفیر خود را فرا خوانده است.

اردن همچنین از تمایل برای دعوت ازاعضای اتحادیه عرب برای برگزاری نشست فوق العاده خبر داد.

اردن تا این لحظه بر تصمیم خود استوار است و "محمد المومنی " وزیر مشاور در امور رسانه ها و سخنگوی دولت آن کشور اعلام کرد که کشورش به خاطر نقشی که در نظارت و حاکمیت  بر مسجد الاقصی و مقدسات اسلامی و مسیحی قدس شریف دارد می تواند از میان گزینه های قانونی و دیپلماتیک پیش روی خود استفاده کند.

وی افزود: این اقدام نیز بیانگر میزان صداقت، پایبندی و صراحت اردن در این تصمیم گیری است.

وزیر مشاور اردن در امور رسانه ها نیز گفت:اردن طرح کاملی را برای متوقف کردن اقدام های رژیم صهیونیستی در برابر مقدسات بیت القمدس ارائه داده است.

اخبار منتشر شده بیانگر تمایل اردن به درخواست از اتحادیه عرب برای برگزاری نشست فوری در قاهره در سطح وزرای خارجه کشورهای عربی در ساعات آتی است.

این تصمیم به ویژه پس از شلیک بمب های اشک آور و صوتی و آتش گرفتن محوطه داخلی مسجدالاقصی نزدیک منبر صلاح الدین اتخاذ شده است.

خبرگزاری رسمی اردن گفت :عبدالله النسور نخست وزیر اردن از ناصر جوده وزیر خارجه اردن خواسته تا دراعتراض به اقدام های تنش زای روبه افزایش و بی سابقه در حرم شریف بیت المقدس و تجاوزهای ادامه دار رژیم به قدس ، سفیر اردن را برای رایزنی فرا خواند.

این خبرگزاری افزود: امان سریعا درخصوص  تجاوزهای اسرائیل به شورای امنیت بین الملل شکایت خواهد کرد.
MKH-5-22:40 

پربیننده ترین خبرها