قاتل آمریکایی بن لادن را بشناسید+فیلم

پنج‌شنبه 15 آبان 1393 - 20:56

یک روزنامه انگلیسی تصویر مردی را که اسامه بن لادن، سرکرده القاعده را کشت، منتشر کرده است.

به گزارش روز پنجشنبه پایگاه خبری شبکه خبری العالم، " راب اونیل " 38 ساله، عضو نیروهای کماندوی لشکر"نیوی سیل" آمریکا است. لشکری که 2 می 2011 به مقر القاعده در شهر "ابوت آباد" پاکستان حمله کرد و این مقر را به تحت سلطه خود درآورد.

راب اونیل که بعداً بازنشسته شد، به همراه دو نفر دیگر به اتاق خواب اسامه بن لادن یورش برد و خود وی گلوله ای را به بن لادن شلیک کرد و بلافاصله وی را کشت.

وی یک هفته پیش به شبکه " فاکس نیوز " آمریکا گفته بود که در اولین مصاحبه تلویزیونی خود طی دو برنامه که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه آینده 11 و 12 نوامبر (20 و 21 آبان ماه) پخش خواهد شد، هویت خود را فاش خواهد کرد و دراین برنامه ها به بیان جزئیات پیوستن به نیروهای ویژه آمریکایی و آموزش هایی که دیده، و نیز به شرح لحظات زندگی بن لادن قبل از کشته شدن و پس از آن خواهد پرداخت.

عکس های اولیه اونیل در روزنامه " دیلی میل" منتشر شد و این روزنامه با پدرش تام اونیل مصاحبه کرد و وی گفت که پسرش که در طول دوران خدمت 16 ساله خود دریگان ویژه آمریکایی به 32 مدال دست یافته است، درواقع کسی است که بن لادن را به قتل رسانده است.

وی خطراتی را که می تواند متوجه پسرش پس از افشای نام و تصویر او شود، کم اهمیت دانست و دراین مصاحبه گفت که " از ما سوال می کنند که آیا از این نمی ترسیم که داعش بخواهد از ما انتقام بگیرد ، درپاسخ می گویم که بر روی درب منزلم خواهم نوشت: بیایید و ما را بگیرید".

اونیل طی سه سال گذشته، هویت خود را از بیم پیامدها و خطراتی که می توانست متوجه او شود، پنهان کرده بود اما پدرش از مصاحبه با روزنامه دیلی میل به عنوان فرصتی استفاده کرد و درآن ناخرسندی خود را اعلام کرد و گفت که پسرش بعد از بازنشسته شدن و پایان دوره خدمت ، از هیچ نوع بیمه خدمات درمانی یا حقوق بازنشستگی برخوردار نبوده است.

این همان مساله ای است که پسرش نیز در مصاحبه با یکی از روزنامه ها عنوان کرد ، بدون اینکه نام واقعیش را افشا کند. وی در مصاحبه های خود نگفت که خودش بن لادن را به قتل رسانده است، و فقط گفت که به همراه گروه کماندوها در کشتن وی مشارکت داشته است.

" راب اونیل" درآن مصاحبه گفته بود که تمایل به بازگشت به خدمت نظامی ولی در مناطق دوردست دارد و درصورتی که شرایط به وی اجازه دهد می خواهد با داعش رودررو بجنگد و این مساله ای است که اونیل احتمالاً در مصاحبه با فاکس نیوز که هفته بعد میلیون ها نفر منتظر آن هستند، به آن خواهد پرداخت.

پدر راب اونیل که از اهالی ایالت مونتانا است، تاکید می کند که پسرش همان فردی است که به سر اسامه بن لادن سرکرده القاعده شلیک کرده و همون گلوله به مرگ وی منجر شده است.

به نظر می رسد اونیل در صفحه ای که با نام @mchooyah در توییتر در ژانویه گذشته باز کرده است، و تا کنون 64 پست و 13 عکس مختلف گذاشته است ، بیش از آن که یک نظامی سابق و بازنشسته باشد، بازرگانی است که فعالیت چندانی در توییتر ندارد از این رو تعداد دنبال کنندگان وی درتوییتر فقط 462 نفر است و این تعداد بعد از این که مشخص شود وی قاتل معروف ترین فرد تحت تعقیب القاعده در قرن بیستم است، افزایش خواهد یافت، واین احتمال نیز وجود دارد که فعالیت وی در توییتر یکباره متوقف شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها