گزارش العالم ازکشف اسناد مهم داعش درسوریه+فیلم

جمعه 16 آبان 1393 - 10:56

ارتش سوریه درجریان عملیات خود در ریف الحسکه در شمال شرق سوریه، اسناد مهم متعلق به گروه تروریستی داعش را کشف کرد.

به گزارش روز جمعه خبرنگار شبکه خبری العالم از سوریه، نیروهای ارتش با مشارکت نیروهای دفاع ملی با اجرای عملیات نظامی در روستای سودا از توابع ريف الحسكه در شمال شرق سوريه که به جبل عبدالعزیز درعمق ریف جنوب غربی منتهی می شود، توانستند گروهی از عناصر داعش را به هلاکت رسانده و سلاح های آنان را ضبط کنند.
نیروهای ارتش سوریه درجریان عملیات پاکسازی این روستا، به اسناد مهم متعلق به گروه تروریستی داعش دست یافتند.
به گزارش خبرنگار العالم، نیروهای ارتش سوریه همچنین پس از درگیری شدید با عناصر داعش، کنترل میدان گازی الشاعر و تپه های اطراف آن در ریف حمص شرقی را به دست گرفتند و خسارت های زیادی به این گروه وارد کردند و عده ای از عناصر این گروه را به هلاکت رساندند.
خبرنگار العالم همچنین گزارش داد که نیروهای ارتش سوریه به طور کامل کنترل چاه های گاز المهر، جحار، برج السيرياتيل، تل غربی و تپه الراجمه در ريف حمص شرقي را به دست گرفتند.
برپایه این گزارش، یگان های ارتش سوریه همچنین کنترل منطقه شرقی شیخ مسکین در ریف درعا را دردست گرفتند و عملیات نظامی دراین منطقه همچنان ادامه دارد و ارتش در حال مقابله با تحرکات عناصر مسلح برای نفوذ به منطقه جنوبی است.
این منطقه محورارتباطی مهمی میان چندین روستا در ریف درعا به حساب می آید و نیز یکی از خطوط امدادی است که از اردن شروع می شود و تا ریف دمشق ادامه دارد.
" تركي حسن" کارشناس مسائل نظامی سوریه در گفتگو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: اهمیت این منطقه از آن جهت است که می تواند راه هایی را که به مناطق مختلف منتهی می شود، تحت نظر بگیرد و درعین حال،از طریق سلطه براین منطقه و تکمیل پاکسازی شهر شیخ مسکین می توان امنیت راه هایی را که به سمت غرب در شهر نوی - در فاصله 10 کیلومتری - و نیز غرب شیخ مسکین و تل حمد منتهی می شود، تامین کرد.
یک منبع نظامی به خبرنگار العالم، گفت: نیروهای دفاع ملی به پاکسازی روستای سوده عبد اقدام کردند و درجریان پاکسازی این روستا با عناصر یکی از گروه های تروریستی درگیر شدند و به طور کامل آنان را نابود و خودرو و سلاح هایشان را ضبط کردند.
براساس این گزارش، نیروهای ارتش سوریه به همراه نیروهای دفاع ملی، به درگیری های پراکنده با عناصر مسلح در مناطق بيت جل، بيت تيما ، بيت سابر و كفر حور در ریف دمشق غربی، پرداختند و با استفاده از انواع سلاح های سبک و متوسط شماری از عناصر مسلح را به هلاکت رساندند.

پربیننده ترین خبرها