درخواست مرجعیت عراق برای مبارزه با فساد نهادهای امنیتی

درخواست مرجعیت عراق برای مبارزه با فساد نهادهای امنیتی
جمعه 16 آبان 1393 - 19:26

نماینده مرجعیت عراق بر لزوم مبارزه با فساد در نهادهای امنیتی این کشور تأکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، سید احمد الصافی نماینده مرجعیت در کربلای معلا در خطبه های نماز جمعه در صحن بارگاه امام حسین (ع) گفت : برخی از نهادهای امنیتی به صورت حرفه ای و علمی تشکیل نشده اند که این امر ریشه در اختلافات سیاسی و کوتاهی مسؤولان دارد.
الصافی خاطرنشان کرد: فساد در نهادهای امنیتی با وجود اختصاص مبالغ هنگفت به این نهادها، باعث ناکارآمدی و ناکارایی نهادهای مذکور شده است لذا باید با هر گونه فساد در آنها مبارزه کرد.
نماینده مرجعیت در کربلای معلا افزود : وظیفه نهادهای امنیتی و نظامی دفع خطرات خارجی و حفظ امنیت داخلی است و این نهادها باید از معیارهای لازم برخوردار باشند .
سید الصافی همچنین از موفقیت های ارتش در مبارزه با تروریست ها خبر داد و افزود : نیروهای ارتش و نیروهای مردمی در برخی مناطق عراق پیروزمندانه از میدان جنگ با تروریست ها بیرون آمده اند و این نیروها باید برای دفع خطرات تروریستی همیشه در صحنه حاضر باشند . 
سید الصافی خواستارپایان دادن به اختلافات سیاسی شد و افزود : تجربه نشان می دهد که اختلافات گروه های سیاسی ضرباتی سنگین به عراق وارد کرده و مانع پیشرفت کشور در بخش های مختلف از جمله بخش نظامی و امنیتی شده است و سنگین ترین این ضربات فرصت یافتن تروریست ها برای ورود به عراق و تصرف برخی مناطق بوده است .
سید الصافی با درخواست از گروه های سیاسی برای بازنگری در سیاست های خود که گاه به منافع ملی عراق ضربه زده است ، گفت : گروه های سیاسی باید اوضاع حساس کنونی عراق را به خوبی درک کنند و منافع ملی کشور را در نظر بگیرند .

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها