شتابزدگی فتح برای متهم کردن حماس

شتابزدگی فتح برای متهم کردن حماس
شنبه 17 آبان 1393 - 08:30

انفجارهای مشکوک در غزه، که منازل و خودروهای اعضای جنبش فتح را هدف قرار داد، با واکنش گروه های فلسطینی مواجه شد.

خبرنگار شبکه العالم از غزه گزارش داد، این انفجارهای تروریستی با واکنش گسترده گروه های فلسطینی مواجه شد، اما با این حال جنبش فتح به سرعت جنبش حماس را به دلیل برعهده داشتن کنترل اوضاع غزه در قبال این انفجارها مسؤول دانست. جنبش حماس نیز تاکید کرد که برای کشف عوامل این انفجارها، تحقیقاتی را آغاز خواهد کرد.

گروه های فلسطینی، ضمن محکوم کردن این انفجارهای تروریستی بر ضرورت حفظ وحدت به منظور مقابله با توطئه حملات رژیم صهیونیستی به قدس و مقدسات این شهر تاکید کردند.

 

"موفق مطر" عضو شورای انقلابی جنبش فتح در رام الله، انفجارهای غزه را تروریسمی موازی و همزمان با جنایت های رژیم صهیونیستی در شهر قدس اشغالی دانست و گفت: در قدس، جنایت هایی جنگی و جنایت ضد بشریت، ضد مردم قدس و مسجد الاقصی در جریان است، اما این جنایت ها همزمان با انفجار سکوی برگزاری مراسم دهمین یادروز وفات یاسر عرفات رئیس سابق تشکیلات خودگردان فلسطین صورت می گیرد که هفته آینده قرار است برگزار شود.

با این حال وی، جنبش حماس را در این زمینه مسؤول دانست و ادعا کرد که حماس دستور لازم برای به تعطیلی کشاندن مراسم سالروز وفات عرفات را صادرر کرده است.

این در حالی است که "سامی ابوزهری" سخنگوی جنبش حماس، اتهامات جنبش فتح را مردود دانست و انفجارهایی را که مقابل منازل سران فتح در غزه اتفاق افتاد محکوم و تاکید کرد، این گونه اقدامات از نظر جنبش حماس غیرقبول و محکوم است.

وی از نیروهای امنیتی درخواست کرد که تحقیقات درباره عاملان این انفجارها را آغاز کنند و عاملان این اقدام جنایتکارانه را تحت پیگرد قرار دهند.

 

سخنگوی جنبش حماس همچنین اقدام فتح در متهم کردن حماس را غیرقابل قبول و دردناک توصیف کرد.

ابوزهری خاطر نشان کرد: وزیر کشور در این زمینه کوتاهی کرده است و در مقابل این انفجارها مسؤول است، زیرا سازمان های امنیتی تحت نظر او هستند. اما او با سازمان های امنیتی ارتباط برقرار نمی کند و امکانات لازم را در اختیار آن ها قرار نمی دهد و نیروهای امنیتی در غزه، بدون امکانات و بدون سوخت کار می کنند و این مسائل بر فعالیت امنیتی در غزه، کاملا تاثیر منفی دارد.

وی سپس با تاکید بر ضرورت همبستگی همه گروه ها برای کشف عاملان این انفجارها و مجازات آن ها، پیشداوری و شتاب فتح در متهم کردن حماس، آن هم یک ساعت بعد از انفجار را محکوم کرد و گفت: این رفتار، این شک و تردید را به ذهن متبادر می کند که برنامه ای سازمان یافته در جریان است. به ویژه که محمود عباس تاکید کرده است که تحقیقات درباره علت مرگ یاسر عرفات همچنان در جریان است و پایان نیافته. با این حال، یک ساعت بعد از وقوع انفجارها در غزه، و پیش از هرگونه تحقیقاتی، حماس را متهم می کنند.

26

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها