کارگرانی که قربانی جام جهانی 2022 می شوند

کارگرانی که قربانی جام جهانی 2022 می شوند
يکشنبه 18 آبان 1393 - 08:13

العالم - روزنامه گاردین در گزارشی به قلم "پیت پاتیسون" به بررسی وضعیت اسفبار کارگران خارجی در قطر پرداخته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، پاتیسون که از خوابگاه محقر کارگران کره ای در اطراف دوحه پایتخت قطر دیدن کرده است، می گوید: این افراد مجبورند در گرمای بسیار شدید و برای ساعت های طولانی که گاهی تمام روزهای هفته را شامل می شود، کار کنند تا بناهای مورد نیاز برای میزبانی قطر در جام جهانی 2022 که میلیاردها دلار هزینه دارد، تکمیل شود.
پاتیسون خاطرنشان می کند که وی روز جمعه به خوابگاه کارگران کره ای رفت تا بتواند با آنها صحبت کند اما با وجود آن که جمعه تعطیل رسمی در قطر است کارگران سر کار بودند و یکی از نمایندگان بنگاه های کاریابی به او گفت آنها قبل از نیمه شب باز نخواهند گشت.
وی می نویسد: چند کارگر که به صورت تصادفی با آنان برخورد کرده، در گفت وگو با وی بسیار محتاط و محافظه کار بوده اند و در پاسخ  به سوال او درباره ساعت های کاری شان گفته اند که بهتر است جواب این سوال را نداند!
یک کارگر کره ای دیگر که قبل از پاسخ به سوال باتیسون اطراف خود را نگاه کرده تا از نبود فرد دیگری مطمئن شود گفته است که هیچ دستمزدی دریافت نمی کند و بنگاه کاریابی به جای او پول ها را دریافت می کند و وی امیدوار است که هنگام بازگشت به کشورش همه دستمزدش را به صورت یکجا دریافت کند.
این روزنامه نگار انگلیسی از قول یکی از نمایندگان یک شرکت دولتی کاریابی می نویسد که فقط بخش کوچکی از دستمزد کارگران خارجی که بالغ بر حدود 3 هزار ریال قطری است به آنها داده می شود و بقیه آن به صورت اجباری برای خانواده اش در کره شمالی فرستاده می شود و شرکت نیز از این طریق کسب درآمد می کند.
پاتیسون می افزاید: سخنگوی وزارت کار قطر در ادامه توضیحات این نماینده شرکت کاریابی گفته است که دولت قطر برای بهبود وضعیت کارگران خارجی و تضمین رسیدن آنها به حقوقشان تلاش می کند.
مدیر یکی از سازمان های حقوقی مرتبط با وضعیت کارگران خارجی در کشورهای ثروتمند حوزه خلیج فارس برای توجیه وضعیت اسفبار کارگران خارجی در این کشورها ادعا می کند که با وجود آن که شرایط کاری این کارگران به شدت دشوار است، اما برخی از آنها وضعیت فعلی خود را بهتر از کار و زندگی در کشور خود می دانند !

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها