اخبارضد و نقیض درباره جراحت مرد شماره یک داعش

اخبارضد و نقیض درباره جراحت مرد شماره یک داعش
يکشنبه 18 آبان 1393 - 11:10

ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا اعلام کرد که جت‌های جنگی ائتلاف علیه داعش به کاروان خودروهای سرکردگان گروه داعش در اطراف شهر موصل در شمال عراق حمله کرده‌اند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، بر اساس این اطلاعیه، آمریکا ادعا کرد که محل بمبارانی که معلوم شده در آن سران داعش هدف قرار گرفته‌اند، نزدیک موصل بوده است.
اما گزارش‌های قبلی درباره زخمی شدن ابوبکر بغدادی به چند صد کیلومتر آن‌سوتر باز می‌گردد.
پیش از اطلاعیه آمریکا، برخی شبکه های خبری از حمله‌ای دیگر در حوالی شهر قائم نزدیک مرز شرقی عراق خبر داده و اعلام کرده بودند که خبرهایی از صدمه‌ دیدن ابوبکر بغدادی، سرکرده اصلی داعش، در محل بمباران منتشر شده است.

بنابر این گزارش، حمله به کاروان خودروهای داعش در ساعات پایانی روز جمعه صورت گرفت و طی آن 10 خودروی زرهی تروریست های داعش نیز منهدم شد. 
یک مقام وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود، گفته است که هنوز روشن نیست آیا بغدادی نیز در میان این سرکرده های داعش بوده است یا نه.
خبرگزاری رویترز هم به نقل از دو شاهد در محل حادثه گزارش داد که در این بمباران، خانه‌ای هدف قرار گرفت که سران ارشد داعش در آن جلسه داشتند.
اهالی منطقه می‌گویند شایعاتی درباره هلاکت سرکرده داعش و معاونش شنیده‌اند.
شاهدان محلی خاطرنشان کردند که نیروهای داعش یک بیمارستان را برای مداوای سران زخمی‌شده تخلیه کرده‌اند و با بلندگو در کوچه و خیابان از مردم خواسته‌اند که برای نجات جان زخمی‌ها خون اهدا کنند.
داعش هنوز درباره این خبرها واکنشی نشان نداده است.
وزارت دفاع آمریکا روز شنبه ادعا کرد که روزهای جمعه و شنبه در مجموع ۱۲ حمله هوایی علیه مواضع داعش در عراق انجام داده است.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها