خبرهای ضد و نقیض درباره سرنوشت سرکرده داعش

خبرهای ضد و نقیض درباره سرنوشت سرکرده داعش
دوشنبه 19 آبان 1393 - 09:57

در پی انتشار خبرهای ضد و نقیض درباره سرنوشت سرکرده داعش، وزیر دفاع عراق هم پس از وزارت کشور، خبر مجروح شدن ابوبکر بغدادی در موصل را تأیید کرد.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، "خالد العبیدی" در صفحه فیسبوک خود نوشت: "ابوبکر بغدادی جمعه شب در عملیات هوایی نیروهای ائتلاف علیه محل نشست سران بارز گروه تروریستی در شهر موصل مجروح شد، و معاون و بازوی راست او ابو مسلم الترکمانی هم به هلاکت رسید."
با این حال وزارت کشور عراق دیروز اعلام کرد که ابوبکر بغدادی در عملیات تیم اطلاعاتی "الصقور" (وابسته به وزارت کشو عراق) مجروح شده است و شماری از سران داعش هم از پا در آمده‌اند.

این درحالی است که پیش از این "صباح کرحوت" رئیس شورای استان الانبار گفته بود: در عملیات علیه مواضع داعش در شهر قائم در استان الانبار 12 تن از عناصر این گروه تروریستی به هلاکت رسیدند که بارزترین آنان ابومهند السویداوی والی الانبار و ابوزهراء المحمدی والی منطقه الفرات بودند.
از سوی دیگر، یک منبع مسؤول در استان الانبار به منابع رسانه‌ای تأکید کرد که ابوبکر بغدادی سرکرده داعش در عملیات علیه مواضع داعش در شهر قائم مجروح نشده است.

منابع رسانه اي هم به نقل از یک مقام وزارت دفاع آمریکا که خواست نامش فاش نشود، تأکید کردند که هنوز روشن نیست آیا بغدادی نیز در میان این سرکرده های داعش بوده است یا نه.
خبرگزاری رویترز هم به نقل از دو شاهد در محل حادثه گزارش داد که در این بمباران، خانه‌ای هدف قرار گرفت که سران ارشد داعش در آن جلسه داشتند.
اهالی منطقه می‌گویند شایعاتی درباره هلاکت سرکرده داعش و معاونش شنیده‌اند.

پربیننده ترین خبرها